۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۹

نرم‌افزاری برای شناسایی هواداران جعلی در توییتر

ایتنا – آیا به راستی لیدی گاگا حدود 30 میلیون هوادار در توییتر دارد؟
نرم‌افزاری برای شناسایی هواداران جعلی در توییتر


امروزه توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی، دوران طلایی خود را می‌گذراند.

از آنجا که یکی از ملاک‌های محبوبیت افراد در توییتر، تعداد هواداران آنهاست لذا این موضوع به دستمایه برخی، برای ایجاد «هواداران ساختگی» تبدیل شده است.
حتی گفته می‌شود در این خصوص، تجارتی عجیب و نامتعارف در اینترنت در حال پا گرفتن است. 


به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری زی‌نیوز، ادعا می‌شود «لیدی گاگا» خواننده معروف پاپ حدود ۳۰ میلیون هوادار در توییتر دارد.

تعداد هوادارن توییتری «وین رونی» فوتبالیست انگلیسی و «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور نیز به ترتیب حدود ۵ و ۲ میلیون نفر عنوان شده است.

سوال اینجاست که این آمار تا چه حد واقعی و دقیق است و به عبارت دیگر چه تعداد از این هواداران را انسان‌های واقعی و نه حساب‌های جعلی تشکیل می‌دهد؟ 


یک شرکت انگلیسی برای ارائه پاسخی مناسب به این سوال، نوعی نرم‌افزار تولید کرده است که می‌تواند هواداران تقلبی را شناسایی کند.

این نرم‌افزار می‌کوشد با استفاده از الگوهایی چند، هواداران غیرواقعی حساب‌های توییتری را شناخته و تعداد آنها را مشخص سازد.

راب والر (Rob Waller) مدیر این شرکت گفته پس از آن که باخبر شد که لوئیس منش (Louise Mensch) یکی از نمایندگان برجسته پارلمان انگلیس دارای ۴۰ هزار هوادار جعلی است، ایده ساخت این برنامه به ذهن وی خطور کرد.

این نرم‌افزار، هواداران توییتری را به سه دسته تقسیم می‌کند: جعلی، غیرفعال و خوب. 
 
کد مطلب: 23373
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ