کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکههای اجتماعی را سودمند میدانند
ایتنا- از مهمترین فواید شبکههای اجتماعی برای کسبوکارها، فراهم آوردن زمینه معاملات بزرگ برای آنان است.
کسبوکارهای کوچک و متوسط روزبهروز علاقه بیشتری به شبکههای اجتماعی مختلف نشان میدهند و استفاده از این شبکهها را برای بهبود وضعیت کسبوکار خود مفید میدانند.
شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز با استقبال شگفتانگیز این کسبوکارها مواجه شده است.
اینها یافتههای مطالعهای است که توسط شرکت وُکاس (vocus) انجام گرفته است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، شرکت وکاس در مطالعه خود دریافته است که کسبوکارهای کوچک و متوسط استفاده از شبکههای اجتماعی را سودمند میدانند، اما در این راه با دشواریهای طاقت فرسایی نیز مواجه هستند.
فیسبوک، توئیتر و گوگل پلاس از جمله شبکههای اجتماعی است که کسبوکارهای تجاری علاقه زیادی به استفاده از آنها دارند.
براساس این گزارش، شرکت وکاس که یک عرضهکننده نرمافزارهای بازاریابی مبتنی بر پردازش ابری (با تمرکز بر شبکههای اجتماعی) است، پیمایشی را در میان ۴۰۰ نفر از مدیران و سرپرستان کسبوکارهای مختلف انجام دادهاست.
علیرغم مشکلاتی که کسبوکارهای کوچک و متوسط مورد بررسی در استفاده از شبکههای اجتماعی پیش روی خود دارند، ۸۴ درصد از آنها از تصمیم خود برای افزایش استفاده از این شبکهها در آینده خبر دادهاند.
۸۷ درصد این کسبوکارها نیز گفتهاند استفاده از رسانههای اجتماعی برای آنها مفید بوده و موجبات انجام معاملات بزرگ را برای آنها فراهم کرده است.
فقط ۱۰ درصد از این کسبوکارها گفتهاند استفاده از این شبکهها سودی به حالشان نداشته است.
۹۱ درصد از پاسخگویان، مهمترین کارکرد شبکههای اجتماعی برای کسبوکارهای تجاری را اشتراکگذاری اطلاعات دانستهاند و ۴۶ درصد نیز گفتهاند از طریق این شبکهها میتوان به ارائه خدمات مشتری پرداخت.
این کسبوکارها برای ارزیابی نتیجه فعالیتهای خود در شبکههای اجتماعی از شاخصهای مختلفی استفاده میکنند.
۷۶ درصد از آنها از ترافیک اینترنتی وبسایت برای بررسی اثربخش بودن این فعالیتها استفاده میکنند.
آنها در واقع تلاش میکنند كه بدانند چه تعداد از مخاطبان از طریق شبکههای اجتماعی وارد وبسایتهایشان شدهاند.
نتایج این مطالعه همچنین نشان میدهد استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس در میان کسبوکارهای کوچک و متوسط در حال افزایش است.
نتایج نظرسنجی شرکت وکاس حاکی از این است که کسبوکارهای کوچک و متوسط هر ماه مبالغ قابل توجهی را صرف استفاده از راهکارهای نرمافزاری برای مدیریت شبکههای اجتماعی خود میکنند.
۳۲ درصد از این کسبوکارها گفتهاند ماهیانه ۸۴۵ دلار را صرف این کار میکنند، ۲۲ درصد نیز گفتهاند ماهیانه هزار دلار صرف تهیه چنین نرمافزارهایی میکنند.