ایتنا- کمیتهای متشکل از چند نهاد امنیتی و دولتی، مسئولیت نظارت بر فعالیتهای سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان البرز را بر عهده گرفتهاند.
آغاز به کار کمیته مشترک نظارت بر سرویسهای ICT
خبرگزاری ايسنا , 10 مهر 1391 ساعت 13:26
ایتنا- کمیتهای متشکل از چند نهاد امنیتی و دولتی، مسئولیت نظارت بر فعالیتهای سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان البرز را بر عهده گرفتهاند.
به منظور نظارت هرچه بهتر بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان البرز، کمیته مشترک بازرسی و نظارت در این حوزه با همکاری بخشهای مختلف تشکیل شده است.
به گزارش ایتنا از ايسنا، زرندی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان این مطلب اظهار كرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت، سازمان صنعت معدن و تجارت و یک قاضی از سازمان تعزیرات حکومتی از جمله اعضای این کمیته مشترک محسوب میشوند.
وی هدف از ایجاد این کمیته تمرکز و تجمیع مراجعات مراکز مختلف بازرسی و نظارتی عنوان کرد و افزود: در همین راستا و تا کنون، اولین بازدید میدانی کمیته مشترک بازرسی و نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات استان البرز انجام شده است.
او خاطرنشان کرد: ارائه سرویسها با کیفیت مطلوب و ذکر شده در قرارداد SLA به مشترکان، رعایت حقوق مشتریان و جلوگیری از کم فروشی و گران فروشی به همراه جلوگیری از تخلف و استفاده از بسترها و تجهیزات غیرمجاز، اختلال در امنیت سرویسهای ارتباطی و مخابراتی و حمایت از شرکتهای دارای مجوز و پروانه ارائه خدمات از مهمترین اهداف این کمیته است.
زرندی تصریح کرد: این بازدید که با همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز انجام شده و قرار است به صورت دورهای و جهت نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات و سرویسهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرایی شود.
وی با اشاره به کشف برخی تخلفات و نقض قوانین توسط برخی شرکتهای ارائه دهنده خدمات ادامه داد: در این زمینه، موارد نقض شده در جلسهای با حظور نماینده شرکت متخلف، نماینده سازمان نظام صنفی رایانهای و اعضای کمیته بررسی و تذکر کتبی به متخلفان داده شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز تاکید کرد: در مواردی که تخلف و نقض صورت گرفته، گسترده و غیرقابل چشمپوشی باشد، با حکم قضایی اقدام به جریمه و حتی پلمپ واحد مربوطه خواهد شد.
وی شرکتها و اصنافی همچون شرکتهای ارائه دهنده خدمات ISP، ISDP، کافینتها، مراکزمخابراتی، دفاتر پیشخوان و غیره را از جمله مهمترین مراکز مورد بازدید این کمیته عنوان کرد و گفت: شرکتها و کابران سرویس گیرنده از این مراکز میتوانند مشکلات خود نظیر کم فروشی و گرانفروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ مطرح کنند.
وی افزود: همچنین، کاربران می توانند مشاهدات و گزارشات خود شامل تخلف، نقض قوانین و مشکلاتی نظیر اختلال در امنیت فضای تبادل اطلاعات را به صورت مکتوب به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز از طریق پست الکترونیکی alborz@ict.gov.ir ارسال کنند.
کد مطلب: 23815
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/23815/آغاز-کار-کمیته-مشترک-نظارت-سرویس-های-ict