۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۹

جريمه‌هاي قطعي غيرمجاز اينترنت در كشور

ایتنا- اغلب شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات اينترنتي با حدي از قطعي مواجه هستند كه براي حد مجاز اين قطعي‌ها جداولي طراحي شده و لازم است در صورتي كه بيش از حد تعريف شده در ارائه‌ خدمت قطعي وجود داشته باشد، جريمه‌اي به ازاي آن پرداخت شود.



براساس قوانين تعريف‌شده، شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي SLA در صورتي كه بيش از حد‌ مجاز قطعي ماهانه داشته باشند موظف هستند براساس ميزان قطعي غيرمجاز، جريمه‌اي را در شارژ‌هاي ماهانه مشتركان خود بازپرداخت كنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، با فرض ۳۰ روز براي هر ماه و ۲۴ ساعت براي هر روز و ۶۰ دقيقه براي هر ساعت، مدت برقراري يك لينك دو ماه با ميزان دسترسي ۱۰۰ درصد برابر با ۴۳ هزار و ۲۰۰ دقيقه خواهد بود، اما اغلب شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات اينترنتي با حدي از قطعي مواجه هستند كه براي حد مجاز اين قطعي‌ها جداولي طراحي شده و لازم است در صورتي كه بيش از حد تعريف شده در ارائه‌ خدمت قطعي وجود داشته باشد، جريمه‌اي به ازاي آن پرداخت شود.

براساس قوانين موجود براي هر سرويس مدتي به عنوان قطعي مجاز در نظر گرفته شده كه اگر اختلالات بيش از آن حد شود قطعي غيرمجاز نام مي‌گيرد.

در اين ميان جداولي طراحي شده و براي انواع سرويس‌هاي SLA مدت زماني مجاز قطعي‌ها اعلام و عنوان شده كه براساس اين ميزان قطعي ميزان دسترسي كاربر چگونه خواهد بود.

بر اساس اين جدول يكي از مدل‌ها مدل برنزي نام گرفته كه ميزان دسترسي آن ۹۹ درصد اعلام شده و تا ۴۳۲ دقيقه در ماه زمان مجاز قطعي در اين بخش است.

سرويس نقره‌اي سرويس ديگري است كه ۹۹.۴ درصد دسترسي دارد و حدود ۲۵۹.۲ دقيقه مجاز به قطعي‌هاي ماهانه است. اما در سرويس‌ طلايي كه براي آن دسترسي ۹۹.۹ درصد تعريف شده شركت ارائه‌كننده‌ خدمات تنها مجاز است ۴۳.۲ دقيقه در ماه قطعي داشته باشد و در نهايت در سرويس موسوم به الماس كه ۹۹.۹۹ درصد دسترسي براي آن تعريف شده تنها ۲۵۹ ثانيه در ماه قطعي اينترنت مجاز است.

بر اساس قوانين تعريف شده در سازمان تنظيم مقررات راديويي براي قطعي‌هاي غيرمجاز بسته به ميزان آنها جريمه‌هاي پنج تا ۱۰۰ درصد براي شركت‌هاي ارائه‌دهنده‌ خدمات تعريف شده و شركت‌ها موظف شده‌اند در صورتي كه در ارائه‌ هر سرويس بيش از حد مجاز قطعي داشتند، جريمه آن را در همان ماه پرداخت كنند.
 

کد مطلب: 23882
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ