لزوم توجه به شبکههای اجتماعی در راهبردهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری
ایتنا - شبکههای اجتماعی معمولاً بخش اندکی از درآمد شرکتها و سازمانها را به خود اختصاص میدهند اما در مقابل دادههای جدید و ارزشمندی را از بازار با خود به ارمغان میآورند.
نتایج مطالعه شرکت اووم (Ovum) نشان میدهد مهمترین مانع پیش روی کسب و کارها برای اتخاذ راهبردهای مناسب در زمینه استفاده از شبکههای اجتماعی در راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری عمدتاً ناشی از سردرگمی مدیران اجرایی است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت campaignasia، شرکت اووم در مطالعهای با عنوان «اهمیت شبکههای اجتماعی در راهبردهای مربوط به راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری» به این نتیجه رسیده است که در بسیاری از کسب و کارها مدیر عامل و سایر مدیران ارشد نمیتوانند ارزش استفاده از شبکههای اجتماعی را در راهبردهای کلی خود درک کنند و به همین خاطر از این روند عقب میمانند.
این شرکت در گزارش نتایج مطالعه خود هشدار داده است که کسب و کارهایی که روی خوشی به شبکههای اجتماعی نشان نمیدهند، متحمل ضرر و زیانهای زیادی خواهند شد و بویژه فرصت دستیابی به مشتریان جدید و اطلاعات راهبردی مورد نیاز خود را از دست خواهند دارد.
یکی از تحلیلگران شرکت اووم در این باره گفته است: شبکههای اجتماعی معمولاً بخش اندکی از درآمد شرکتها و سازمانها را به خود اختصاص میدهند اما در مقابل دادههای جدید و ارزشمندی را از بازار با خود به ارمغان میآورند.
نتایج این مطالعه نشان میدهد برخی کسب و کارها که در صنایعی مثل حمل و نقل، فناوری، خرده فروشی و هتل داری فعالیت میکنند، به استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان کانالی برای ارائه خدمات مشتری، گرایش بیشتری دارند. اما در مقابل شرکتها و سازمانهای فعال در امور مالی، بانکداری و مراکز مراقبتهای بهداشتی، کمتر از این شبکهها استفاده میکنند. این کسب و کارها به خاطر برخی مشکلات مربوط به ابعاد امنیتی، حریم خصوصی و نگرانیهای قانونی و حقوقی تمایل چندانی به استفاده از شبکههای اجتماعی نشان نمیدهند.
اووم در گزارش خود روندهای مختلفی که بر دنیای شبکههای اجتماعی حاکم است، را مورد بررسی قرار داده و گفته شرکتها و سازمانهایی که راهکارهایی در زمینه استفاده از شبکههای اجتماعی عرضه میکنند، باید پلت فرمهایی را طراحی کنند که شرکتها و سازمانهای کاربر بتوانند دادههای مورد نیاز خود را از وب سایتها و شبکههای اجتماعی نوظهور نیز گردآوری کنند.