۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵

هشدار به 100 سازنده برنامه‌های همراه برای حفظ حریم شخصی

ایتنا- اغلب ما، در موبایل‌هایمان،‌عکس و فیلم‌هایی خصوصی به همراه داریم. به خطر افتادن امنیت این فایل‌های خصوصی پیامدهای ناگواری را به همراه می‌آورد.
هشدار به 100 سازنده برنامه‌های همراه برای حفظ حریم شخصی


دادستان ایالت کالیفرنیا به ۱۰۰ سازنده برنامه‌های همراه ۳۰ روز فرصت داده تا نرم‌افزارهایشان را با قوانین مربوط به حریم شخصی در این ایالت سازگار کنند. 


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وی.تری، Kamala Harris به این افراد هشدار داده که بی توجهی آنها به این مقوله منجر به سرقت اطلاعات شخصی کاربران شده و ناامنی گسترده‌ای را برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به ارمغان می‌آورد. 


وی با ارسال نامه‌هایی خطاب به این برنامه‌نویسان جزئیات مربوط به تغییراتی که باید در برنامه‌های یاد شده اعمال شوند را نیز اعلام کرده و تصریح نموده که حفاظت از حریم شخصی کاربران گوشی های همراه وظیفه مهمی است که باید به آن توجه شود. 


دادستان کالیفرنیا از انجام اقدامات عملی در صورت لزوم برای تضمین این امر خبر داده است. وی از اینکه برخی برنامه نویسان اطلاعات مربوط به نحوه استفاده برنامه های همراه از حریم شخصی کاربران را در آنها نمی گنجانند به شدت انتقاد کرده و افزوده که این کار کاربران را گمراه می کند.

وی جریمه بی توجهی به قوانین موجود در این زمینه را تا حداکثر ۲۵۰۰ دلار اعلام کرده و گفته که دامنه این اقدامات ممکن است به دیگر ایالات آمریکا و حتی به خارج از خاک آمریکا هم کشیده شود. 


پیش از این شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل هم به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران خود و انتقال بدون اطلاع اطلاعات شخصی آنها از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مؤاخذه و بازخواست شده بودند.
کد مطلب: 24253
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام