ایتنا- وضعیت شرکتهای آسیایی مانند این است که هدف را میدانند اما راه را به درستی نمیشناسند.
پژوهشگران: شرکتهای آسیایی راهبرد مشخصی در زمینه بازاریابی دیجیتال ندارند
1 آذر 1391 ساعت 10:45
ایتنا- وضعیت شرکتهای آسیایی مانند این است که هدف را میدانند اما راه را به درستی نمیشناسند.
مطالعهای که توسط شرکتهای ادوبی سیستم و سی.ام.او انجام شده نشان میدهد شرکتهای آسیایی به اهمیت بازاریابی دیجیتال واقف هستند، اما نقشه راه جامعی برای استفاده از این نوع بازاریابی ندارند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت zdnet، نتایج این مطالعه حاکی از این است که متصدیان بازاریابی در شرکتهای آسیایی خوشبینی زیادی به رویکردهای بازاریابی دیجیتال دارند، اما تاکنون راهبرد چندان مناسبی برای استفاده از این نوع بازاریابی اتخاذ نکردهاند و به هیچ شاخصی هم برای سنجش تاثیرات این بازاریابی دسترسی ندارند.
این مطالعه که بین ۲۹۵ نفر از متصدیان بازاریابی در کشورهای استرالیا، کره جنوبی، چین، هند، هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن، مالزی و فیلیپین انجام شده، نشان میدهد بیش از ۹۰ درصد از این افراد معتقدند بازاریابی دیجیتال میتواند مزایای رقابتی برای شرکتها و کسب و کارهایشان به همراه داشته باشد.
۵۲ درصد نیز گفتهاند بازاریابی دیجیتال بدین دلیل حائز اهمیت است که میتواند شرکتها و سازمانهای تجاری را مشتریمدارتر و پاسخگوتر کند.
در این مطالعه، ۶۰ درصد از پاسخگویان نیز گفتهاند در شرکت خود مدیرانی دارند که موافق استفاده آزمایشی از کانالهای جدید برای بازاریابی هستند.
با این همه به نظر میرسد شرکتها و سازمانهای تجاری در کشورهای آسیایی از نظر راهبردهای بازاریابی دیجیتال دچار ضعف باشند چرا که ۴۳ درصد از پاسخگویان گفتهاند اتخاذ یک راهبرد جامع و همه جانبه در زمینه بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین چالشهای پیش روی آنها است.
حدود ۳۵ درصد از پاسخگویان نیز گفتهاند از دادههای بازاریابی برای اندازه گیری شاخص عملکرد در کمپینهای دیجیتالی استفاده میکنند.
تحلیلگران معتقدند این روش رویکرد بسیار منفعلانهای برای سنجش تاثیرات واقعی بازاریابی دیجیتال است.
آنها معقتدند شرکتهای آسیایی باید از این دادهها به عنوان نوعی عامل متمایز کننده و رقابتی برای درک بهتر کمپینهای بازاریابی دیجیتال استفاده کنند نه فقط برای سنجش تاثیرات این کمپینها.
به عبارت دیگر، متصدیان بازاریابی باید از این دادهها برای افزایش آگاهی خود درباره بینش و رفتار مشتریان خود استفاده کنند.
شرکتهای ادوبی و سی. ام.او چند ماه پیش مشابه این مطالعه را در سایر نقاط جهان نیز انجام دادند و دریافتند در حال حاضر به طور متوسط ۴۰ درصد از متصدیان بازاریابی در فعالیتهای خود از روشهای بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند.
گفتنی است شرکت ادوبی و سیام او شعبه پژوهشی و مشاورهدهی مشترکی ایجاد کردهاند که به شورای ادوبی سیستم و سی.ام.او شهرت دارد.
کد مطلب: 24390
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/24390/پژوهشگران-شرکت-های-آسیایی-راهبرد-مشخصی-زمینه-بازاریابی-دیجیتال-ندارند