هجدهمین نمایشگاه الکامپ با حضور بخش خصوصی برگزار میشود
ایتنا - حکیم جوادی: قرار است بخش خصوصی در نمایشگاه امسال با استفاده از ظرفیتهای قانونی خود به صورت گسترده و پربار دراین نمایشگاه حضور یابد.
هجدهمین نمایشگاه بینالمللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیکی تهران با حضور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از تاریخ نوزدهم تا بیست و دوم آذر برگزار میشود.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مجمع تشکلهای ICT ایران، کنسرسیوم فعالان صنفی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق ایران که از ۱۳ سازمان، اتحادیه،انجمن و سندیکا تشکیل شده است مجری برگزاری هجدهمین نمایشگاه الکامپ هستند.
این نمایشگاه با توجه به محوریت فناوری اطلاعات در توسعه کشور با عنوان "فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی و جامعه دانش بنیان" آغاز به کار میکند و قصد دارد توانمندیهای بومی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به معرض دید قرار دهد.
نشستهای شورای سیاستگذاری و کارگروههای برنامهریزی هم با حضور نمایندگان وزارتخانههای ارتباطات و فناوری اطاعات، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ وارشاد اسلامی، مرکز همکاریهای فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان توسعه تجارت، سازمان نظام صنفی رایانهای، فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سندیکای افتا و مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل اتاق تهران تشکیل شده است.
محمدرضا طلایی - رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات - امروز در حضور خبرنگاران درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: امسال ۱۷ هزار متر فضا در بخش ارزی و ریالی در اختیار ما قرار داده شده است که دو هزار متر آن در اختیار دولت الکترونیک، ۱۲ هزار متر در اختیار شرکتهای خصوصی و ۲۰۳ متر فضای عرضه محصولات و برندهای شرکتهای خارجی است.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ جلسه شورای سیاستگذاری تشکیل شده و از اطلاعاتی که در این جلسات از بخش خصوصی و دولتی دریافت شده در راستای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه استفاده میشود.
طلایی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با حمایت اتاق ایران، تشکلها و رایزنیهای بازرگانان برگزار میشود خاطرنشان کرد: در طی این نمایشگاه برای اولین بار نمایشگاه مجازی برگزار میشود و هدف از برگزاری نمایشگاهها، اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط بین شرکتکنندگان و بازدیدکنندگان است.
رئیس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات ادامه داد: در باشگاه مجازی الکامپ افراد میتوانند با کمترین هزینه یک مجموعه نمایشگاهی را برگزار کرده که هزینه شرکت در این نمایشگاه برای شرکتکنندگان با نمایشگاه واقعی قابل مقایسه نیست.
احمد بزرگیان - معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری - هم درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: برابر روال سالهای گذشته با مذاکرات انجام شده یک سالن ویژه به عنوان دولت الکترونیکی در هجدهمین نمایشگاه الکامپ در اختیار دولت قرار میگیرد. وی ادامه داد: دستگاههای دولتی با سه محور در این نمایشگاه حضور مییابند.
بزرگیان با بیان اینکه سالن دولت الکترونیکی در این نمایشگاه نشان دهنده توانمندی دولت در ارائه خدمات الکترونیک به مردم است، تصریح کرد: همت دولت دهم بر این بوده است که یک دولت تماما دولت الکترونیک را هدفگذاری کردهاند و در این راستا ۳۵۰ خدمات تماما الکترونیک لیست شده است.
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: ۲۰۰ خدمات تا سال ۹۱ آماده ارائه باید باشد که در حال حاضر ۶۰ درصد آن محقق شده است.
وی گفت: دستگاههای دولتی باید ازتوانمندی بخش خصوصی استفاده کرده و عرصه بازاریابی برای بخش خصوصی نیز باید دراین نمایشگاه فراهم باشد.
بزرگیان در پایان با تاکید بر اینکه در سال قبل ۳۰ دستگاه دولتی در این نمایشگاه شرکت کردهاند خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال این روند افزایش یافته و برای حضور گستردهتر دستگاههای دولتی سیاستهای تشویقی را در نظر گرفتهایم.
علی حکیم جوادی - رئیس سازمان فناوری اطلاعات - هم با بیان اینکه برآورد ما این است که امسال حضور مراجعین و متخصصان افزایش قابل توجهی داشته باشد، تصریح کرد: از آنجایی که امسال قرار است از دستاوردهای این حوزه به طور گسترده رونمایی شود انتظار میرود حضور و استقبال گستردهای از نمایشگاه امسال به عمل بیاید.
وی ادامه داد: ما الکترونیکی کردن تمامی خدمات دولتی را در برنامههای خود داریم و هدفگذاری ما این است که تمامی خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.
حکیم جوادی در پایان با تاکید بر اینکه با الکترونیکی شدن خدمات حوزه کسب و کار دچار تحول شگرف میشود، بیان کرد: قرار است بخش خصوصی در نمایشگاه امسال با استفاده از ظرفیتهای قانونی خود به صورت گسترده و پربار دراین نمایشگاه حضور یابد.
به گزارش ایسنا، از بزرگترین ویژگیهای هجدهمین نمایشگاه الکامپ ایجاد نمایشگاه مجازی است که این سایت با توجه به محدودیتهای پهنای باند اینترنت و اهمیت عدم بروز اشتباه و نیازهای یک مجموعه نمایشگاهی و اطلاعرسانی طراحی و پیاده سازی شده است.
در این طرح برای هر شرکت یک صفحه و فضای مجزا در نظر گرفته شده است و همزمان با اجرای نمایشگاه واقعی باشگاه مجازی الکامپ نیز افتتاح و راه اندازی میشود.
از جمله ویژگیهای این باشگاه مجازی راهاندازی یک مجموعه نمایشگاهی بدون مشکلات یک نمایشگاه حقیقی، بازدید از یک مجموعه نمایشگاهی به صورت مجازی برای افرادی که امکان حضور در محل برگزاری نمایشگاه را ندارند، امکان معرفی و نمایش محصولات و خدمات شرکتها با استفاده از امکانات تصویری و متنی و امکان مشاهده کاتالوگ شرکتها به صورت pdf، امکان بازدید برای درخواست کنندگان کالا وخدمات به صورت گروه بندی کالایی با امکانات جستوجو و غیره است.