تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت
ایتنا- کسب و کار ها حضور پر رنگی در شبکههای اجتماعی مخصوصا لینکدین دارند و این نشاندهنده اهمیت آنها به محیط های اآنلاین است.
تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین (Linkedin) در سراسر جهان از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت.
لینکدین قویترین شبکه اجتماعی ویژه کسب و کارها و متخصصان آی تی است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت midsizeinsider، تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین در اوایل ماه ژانویه سال جاری از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشت.
گروه تحلیلی پژوهشی کام اسکور که تعداد کاربران لینکدین را محاسبه میکند، تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی در سراسر جهان را ۱۶۰ میلیون نفر اعلام کرده است.
بنا بر اعلام این گروه کاربران فعال لینکدین به طور متوسط ماهی یک بار با حساب خود وارد این شبکه اجتماعی میشوند.
بر اساس این گزارش، هر سال بر تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزوده میشود، اما افزایش کاربران در ماههای بین سپتامبر تا نوامبر سال ۲۰۱۲ شتاب بیشتری به خود گرفته است. تعداد کاربران لینکدین در این مدت ۲۰ درصد (سی میلیون نفر) افزایش یافته است.
شبکه اجتماعی لینکدین بیشتر تلاش خود را متوجه افزایش تعامل کسب و کارها با یکدیگر کرده و برخلاف سایر شبکههای اجتماعی بر فعالیتهای سرگرمی و تفریحی چندان تمرکز نکرده است.
متخصصان آی تی میتوانند با ایجاد یک پروفایل اینترنتی از شرکت یا سازمان خود در لینکدین حضور خود را پررنگتر کنند و تعداد مشتریان جدید خود را نیز افزایش دهند.
متخصصان آی تی عضو این شبکه میتوانند گزینه «اشتراک گذاری در لینکدین» را به وب سایت شرکت یا سازمان خود بیفزایند و ترافیک اینترنتی وب سایت خود را از این طریق افزایش دهند.
افزایش و رشد شبکههای اجتماعی تخصصی حاکی از این است که حضور کسب و کارهای متوسط در محیطهای آنلاین اهمیت بیشتری به خود گرفته است.