اینترنت مخابرات قطع شد/ کاربران برای این قطعی خسارت میگیرند؟
ایتنا - براساس قوانین تعریف شده، شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی در صورتی که بیش از حد مجاز قطعی ماهانه داشته باشند، موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمهای را در شارژهای ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.
کاربران اینترنت که سرویس خود را از شرکت مخابرات استان تهران میگیرند از بامداد شنبه ۷ بهمنماه با مشکل قطعی اینترنت مواجه شدهاند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، از اولین ساعات بامداد شنبه کاربرانی که اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان تهران میگیرند با قطعی مواجه شدهاند که البته تاکنون شرکت مخابرات دلیلی درباره این اختلال ارائه نکرده و به نظر میرسد موضوع در دست بررسی قرار دارد.
مهدی خدایی - مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - در گفتوگویی با ایسنا ارتباط این اختلال با شرکت ارتباطات زیرساخت را رد کرده و گفت: اگر مشکل به زیرساختها مربوط میشد، قطعی و اختلال برای تمام کاربران اینترنت پیش میآمد و نه تنها مشترکان اینترنت مخابرات.
اما براساس قوانین تعریف شده، شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی در صورتی که بیش از حد مجاز قطعی ماهانه داشته باشند، موظف هستند براساس میزان قطعی غیرمجاز، جریمهای را در شارژهای ماهانه مشترکان خود بازپرداخت کنند.
البته بر اساس این قانون نوع دسترسی کاربران به اینترنت به شیوههای مختلفی چون برنزی، نقرهای، طلایی و الماس تقسیم می شود و در هر یک از این سیستمها کاربر بنا بر هزینههایی که پرداخت میکند به تسهیلات ویژهای نیز دسترسی پیدا میکند.
بر اساس جداول طراحی شده سطح پایه مشترکان برنز محسوب میشود و اگر کاربری در قرارداد خود به طور خاص اشاره نکرده باشد که سرویسی بالاتر از برنز می خواهد برای او همان سطح برنزی در نظر گرفته میشود.
میزان دسترسی در سطح برنزی ۹۹ درصد اعلام شده و تا ۴۳۲ دقیقه یعنی کمتر از ۵.۷ ساعت در ماه زمان مجاز قطعی در این بخش است.
به عبارت دیگر با توجه به این که بر اساس این قانون بیشترین ساعت قطعی مجاز اینترنت حدود هفت و نیم ساعت محسوب میشود، حال که بیش از ۱۶ ساعت از قطعی اینترنت مخابرات میگذرد به نظر میرسد طبق قوانین و شرایط نرمال این شرکت موظف به پرداخت خسارت به کاربران است.
فقط از شنبه قطع شده؟!
الان بیشتر از بیست روزه که آنقدر پکت لاس بالایی پیدا کرده که در بسیاری از اوقات نمی توانستم از اینترنت مخابرات استفاده کنم.
چند بار با پشتیبانی تماس گرفتم و کمکی از دستشان ساخته نبود. همین نیم ساعت پیش رفتم و درخواست قطع اشتراک را دادم.
قیمتش چقدر بود یا اینکه خسارتی پرداخت میشه یا نه (که هیچ وقت نشده) یک طرف، هدردادن وقت مردم و خورد شدن اعصاب مشترکین یک طرف.
فکر میکنم اگر قرارباشه مخابرات خسارت معنوی و زمانس وارده به مردم را جبران کنه کلا ورشکست میشه.
شکایت دیگری که داشتم اینست که خطوطی که 20 سال پیش به قیمت 150000 تومان به مردم واگذار شدند (خط دوم به بعد) چرا الان فقط به قیمت 30000 تومان بازخرید میشوند؟ یعنی فقط 30 هزار تومانش ودیعه بود؟ من که چنین چیزی را به خاطر ندارم. متاسفانه مدارک ثبت نام را هم به من نمیدهند.
این حرف ها به مملکت ما نیامده.
خنده داره. فردا بریم دفتر شرکت بگیم اقا اینترنتمون قطع شده پولش رو بدید.
به عنوان اشوب گر سر از زندان در نیاریم خوبه!!!!
من اینترنت 256 مخابرات دارم.حدود یک ماهی هستش که مشکل دارم و همش اینترنتم قطع میشه و بیشتر مواقع هم با سرعت 1k دارم دانلود می کنم.هرچی هم به پشتیبانی ADSL زنگ می زنم میگن روش داریم کار می کنیم درست میشه.الان هم که دیگه قطع شد .دست گلشون واقعا درد نکنه.
در شيراز هم از صبح قطعي داشتيم تا شب
افت سرعت هم خيلي زياد شده
يه كار جالبي هم كه تازگيها كردند،اعلام كرده بودن قيمت مصرف تا 2 گيگا ماهانه 2900 و اگه زيادتر بود 1900 تومان ،برام با مصرف 2.49 صورتحساب 2900 زدن و وقتي اعتراض كردم كسي جوابگو نشد .... خيلي جالبه
جالبه که خط وایمکس مبین نت هم دچار مشکلی مشابه ADSL مخابرات شده.
نزدیک به یک ماهه یک خط در میان سایتها را باز میکنه یا اصلا سایتاهای خارجی را باز نمیکنه.
امروز برای نمونه سایت مایکروسافت، بازی C&C و غیره باز نمیشه در حالی که سایتهای داخل ایران به خوبی کار میکنند و دانلود از سایتی نظیر نوکیا هم با سرعت مناسب انجام میگیره.
به همین شکل نتیجه پینگ 4.2.2.4 و 8.8.8.8 و 192.9.9.3 هم افتضاحه و پکت لاس بسیار بالایی داره.
با توجه به شواهد بالا به نظر میرسه داستان اینترنت ملی بدون اینکه اعلام بشه در حال تست و پیاده سازی است.
آقای اخوان هم اعلام کرده کسانی که VPN نیاز دارند بیان ثبت نام کنند.
نمیدونم من یکی از یک آدم تحصیل کرده و دوستدار نظام مثل ایشان انتظار بسیار بیشتری دارم.
یعنی چی بیاییم برای VPN ثبت نام کنیم؟! یعنی اگر بخواهیم به فیس بوک سربزنیم (که من حق مسلم خودم میدونم) باید ثبت نام کنیم؟
چند میلیون کاربر باید ثبت نام کنند؟ کجا باید ثبت نام کنند؟ بابت حق مان باید هزینه جداگانه هم بدهیم؟
چقدر انرژی، امکانات، هزینه، بنزین و ... باید صرف این کار بیهوده بشه؟
از ایشان و مسؤولین دعوت میکنم از جمع کوچک خودتان بیرون بیایید و با نیازهای اکثریت مطلق جامعه مواجه شوید.
سیاست های محدود کننده کلی نه فقط دردی از شما دوا نمیکند بلکه یک آدم خنثی و دور از سیاست نظیر بنده را هم به شدت ناراضی و ملتهب میکند.
کسی که بخواد تماسی (از نوعی که مورد تایید شما نیست) برقرار کند به سادگی با یک سامانه ماهواره ای دستی اینکار را میکند.
این وسط فقط من و امثال من از ندانم کاری و بی اطلاعی مفرط برخی از مسؤولین ارشد مورد آزار و اذیت قرار میگیریم.
چند وقت پیش تصادفا فیلم مسخره و بسیار مزخرف توهین آمیز به حضرت پیامبر را دیدم.
خیلی خیلی ناراحت شدم که چرا به خاطر یک مطلب به این مزخرفی ایمیل من حدود یک هفته کار نمیکرد و کلی در به در شدم.
مگر من عقل نداشتم که خودم قضاوت کنم. اینطوری نه فقط تبلیغ منفی میکنید بلکه کاری میکنید که پس از چهار دفعه تکرار این شرایط، از روی ناراحتی و عصبانیت به خوبی یا بدی نیت شما هم شک کنیم.
از فرد با اطلاعی نظیر آقای اخوان انتظار داریم مسؤولین ارشد را به صورت صحیح توجیح بفرمایند.
لازم نیست BBC بسته باشه. پس از مدتی مطالعه همه نکته منفی و مزورانه انتهای اخبار آنرا میفهمند و نه فقط شخصاً ان قسمت را نادیده میگیرند بلکه حواسشان را هم بیشتر جمع میکنند که فریب نخورند.
الان بیشتر از بیست روزه که آنقدر پکت لاس بالایی پیدا کرده که در بسیاری از اوقات نمی توانستم از اینترنت مخابرات استفاده کنم.
چند بار با پشتیبانی تماس گرفتم و کمکی از دستشان ساخته نبود. همین نیم ساعت پیش رفتم و درخواست قطع اشتراک را دادم.
قیمتش چقدر بود یا اینکه خسارتی پرداخت میشه یا نه (که هیچ وقت نشده) یک طرف، هدردادن وقت مردم و خورد شدن اعصاب مشترکین یک طرف.
فکر میکنم اگر قرارباشه مخابرات خسارت معنوی و زمانس وارده به مردم را جبران کنه کلا ورشکست میشه.
شکایت دیگری که داشتم اینست که خطوطی که 20 سال پیش به قیمت 150000 تومان به مردم واگذار شدند (خط دوم به بعد) چرا الان فقط به قیمت 30000 تومان بازخرید میشوند؟ یعنی فقط 30 هزار تومانش ودیعه بود؟ من که چنین چیزی را به خاطر ندارم. متاسفانه مدارک ثبت نام را هم به من نمیدهند.