ایتنا- به گفته داود زارعیان، اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد، این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکتهای ارائه کننده اینترنت است.
مخابرات اعلام کرد:
قطعی فیبر دلیل اختلال در اینترنت/ مشکل اینترنت مخابرات برطرف شد
خبرگزاری ايسنا , 9 بهمن 1391 ساعت 11:51
ایتنا- به گفته داود زارعیان، اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد، این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکتهای ارائه کننده اینترنت است.
به دنبال قطعی اینترنت مخابرات در روز گذشته مدیر کل روابط عمومی مخابرات ایران از برطرف شدن این مشکل خبر داده و گفت: اختلالاتی که روز گذشته در برخی نقاط تهران رخ داد یک مشکل جزئی داخلی بود که از شب گذشته حل شده و در بسیاری موارد که وضعیت را چک کردیم مشکلی وجود نداشته است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، داوود زارعیان اظهار کرد: روز پنجشنبه شاهد یک قطعی فیبر بودیم که به دنبال آن اختلالاتی در شبکه ما ایجاد شد. این اختلالات هم بیشتر مربوط به تهران بود و در شهرستانها مشکلی گزارش نشده بود. در تهران هم اختلال و قطعی بصورت سراسری نبوده و تنها در برخی مناطق وجود داشت و در سایر قسمتها گاهی به عنوان مثال نیم ساعت مشکل داشتیم و یا اصلا مشکلی وجود نداشت.
اما مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مخابرات ایران در ارتباط با پرداخت خسارت به کاربرانی که اینترنت آنها قطع بوده این گونه توضیح داد که بر اساس قوانین پرداخت خسارت دو وجه دارد که در وجه اول اگر مشکل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باشد این شرکت موظف به پرداخت خسارت به شرکتهای ارائه کننده اینترنت میشود و در مرحله بعد نیز این شرکتها موظف به پرداخت جریمه به کاربران خود میشوند.
زارعیان در عین حال یادآور شد: اما در کل برای پرداخت خسارت باید SLA (تفاهمنامه سطح خدمات) نوشته شود که تاکنون این مسئله انجام نشده و اگر این SLAها نوشته شود، ما میتوانیم براساس آنها عمل کنیم که اتفاقا عملیاتی شدن این مسئله طرح خوبی هم خواهد بود.
کد مطلب: 25079
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25079/قطعی-فیبر-دلیل-اختلال-اینترنت-مشکل-مخابرات-برطرف