کاربران اینترنت مخابرات و گلایههایی از 2020 و 2828
ایتنا - مدتی است کاربران اینترنت در برخی از نقاط تهران از اختلالات اینترنت به تنگ آمدهاند و در این میان بسیاری برای دریافت راهکاری قانع کننده با مرکز خدمات مشترکین تماس میگیرند.
این روزها بازار کندی و اختلالات اینترنتی گرم است و به دنبال آن کاربرانی که در زمینه حل مشکلات خود موفق به دریافت پاسخ مناسبی از مراکز پشتیبانی سرویس اینترنت نشدهاند گلایههای متعددی دارند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مدتی است کاربران اینترنت در برخی از نقاط تهران از اختلالات اینترنت به تنگ آمدهاند و در این میان بسیاری برای دریافت راهکاری قانع کننده با مرکز خدمات مشترکین تماس میگیرند اما...
طی هفتههای گذشته کم نبودهاند کاربرانی که از مخابرات سرویس گرفته و به انتظار دریافت پاسخی مناسب با ۲۸۲۸ و یا ۲۰۲۰ تماس گرفتهاند اما در برخی موارد عدم دریافت پاسخی مناسب و پابرجا ماندن مشکل موجبات نارضایتی و گلایههای کاربران را فراهم کردهاست.
البته در ارتباط با این مسئله خیلی وقتها اطلاعات کم کاربران از اینترنت و مسائل مربوط به رایانه تبدیل به توجیه شرکتهای ارائهکننده خدمات میشود و مسئولان شرکتهای ارائهکننده اینترنت دانش ناکافی کاربران را دلیل بخش مهمی از این مشکلات عنوان میکنند.
اما سمیعالله صادقی - معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات استان تهران - در این زمینه به ایسنا، اظهار کرد: به طور معمول تماسهایی که با این دو مرکز صورت میگیرد بیشتر در زمینه درخواست دایری سرویس است تا رفع ایراد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ درصد مشترکان از طریق تماس با این مرکز در زمانی کمتر از ۱۲ ساعت پاسخ میگیرند و به نتیجه میرسند. در برخی موارد هم ممکن است زمان به مراتب کمتر از این رقم باشد، البته گاه هم ممکن است مشکلات به خود کاربر برگردد و مدت زمانی بیش از ۱۲ ساعت برای رفع آنها صرف شود.
صادقی در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: از آنجا که تعداد مشترکان اینترنت شرکت مخابرات بسیار بالاست مردم خیلی زود متوجه ایرادها و اشکالات ما میشوند.
من یکی از کاربران اینترنت مخابرات هستم، البته به اجبار، من یک برنامه نویس هستم و در زمینه اینترنت فکر کنم اینقدر آگاه باشم که خرابی سمت خودم را با سمت مخابرات اشتباه نگیرم.
واقعا کیفیت سرویس های مخابرات افتضاح، برای پهنای باند یک گیگ مبلغ معادل 40هزار تومان می گیره در حالی که سرعت واقعا در حد dial-up.
جدیدا مخابرات برای مشترکین ADSL یه انحصار ویژه در نظر گرفته و اجازه نمی ده کاربران از سرویس های سایر ISPها استفاده کنید. برای من این مسئله اتفاق افتاده.
سلام
من سه سالی هست که از isp های دیگه اشتراک میگرفتم و واقعا از سرعتش و کیفیتش راضی بودم.
مثلا یه بار پهنای باندم 256 بود ولی جالبه بدونید که سرعت دانلودم به 450 هم میرسید و اکثر اوقات میانگین سرعتم رو 200 تا بود.خیلی راضی بودم و همیشه در حال دانلود بودم
با تبلیغات هایی که شرکت مخابرات میکرد با خودم گفتم برم یه اشتراک بگیرم ببینم چطوریه
ولی متاسفانه از زمانی که گرفتم سرعت دانلودم از 15 بیشتر نشده.خیر سرم با حجم نا محدود گرفتم که از لحاظ حجمی مشکلی نداشته باشم.ولی حتی برای آپدیت انتی ویروسم مشکل دارم
تازشم همیشه اینترنت مخابرات مکث داره
اگه با همون 15 دانلود کنه و مکث نداشته باشه که خوبه
به این نتیجه رسیدم که پولم رو حیف نکنم و برم از isp بگیرم
سلام
حدود 2 سالی بود که از یکی از شرکت های خصوصی سرویس میگرفتم سرعت دانلود 128 همیشه بالای 20 تا 22 بود 256 هم بالای 40 بود اگه زمانی سرعتش کم میشد تنها با یه تماس تو سریعترین زمان ممکن مشکل برطرف میشد ولی الا15 روزه که از 2020 سرویس 256 نامحدود گرفتم سرعت دانلود بیشتر مواقع زیر 10kb/sec هست بارها با 2020 تماس گرفتم ولی هر بار فقط با گفتن اینکه مشکل پهنای باند داریم و مشکل به زودی حل میشه بحث رو تمام کردن الان کی باید جوابگو باشه به عنوان سرویس 256 نامحدود بهم سرویسی در حد دیال اپ دادن
این در واقع یجور کلاه برداری از مشترکین مخابراته
سه سال پیش از isp های خصوصی اینترنت میگرفتم ولی الان یک سال هیت که از اینترنت مخابرات استفاده میکنم طی دو ماه گذشته مشکلات اینترنت سر به فلک کشیده قطعی های مکرر مشکل سرعت و مشکل جدید که تو فیس بوک هم خیلی از کاربرا گفته بودند امکان دانلود از عضی سایت هارو برداشته اند مثلا اینترنت 512 گرفته ام ماهی بیت تومن میدم سرعت لاک پشتی داره با 2020 تماس گرفتم پیغام گزاشتم بعد دو روز زنگ زده میگه مشکل از مخابرات بود و حل شده ولی باز هم همون مشکل پا بر جاست یه بار زنگ زدم و به مدت 12 دقیقه پشت خط منتظر موندم در اخر وصل شد به اپراتور خانم مسئول جواب منو نمیداد انگار صدای منو نمیشنید داشت با دوستش در مورد ازدواج صحبت میکرد من صداش رو زدمک رو بلند گو که همه بشنوند و اسباب خنده ی خانواده را فرارهم کردم
با سلام،
نزدیک به یک سال و نیم پیش از شرکت های خصوصی و سرویس های کزایی و گران آنها خسته شده بودم، بعد از اینکه متوجه شدم در منطقه ما (یکی از شهرستان های نزدیک استان تهران) شرکت مخابرات با قیمت بسیار پایین اینترنت نامحدود در اختیار کاربران خود قرار می دهد با خوشحالی به شرکت خصوصی مراجعه و خواستار تخلیه پورت شدم تا هرچه زودتر به کاربران مخابرات بپیوندم! اوایل برقراری سرویس اینترنت من از مخابرات به قدری راضی بودم که به تمام دوستان و آشنایان پیشنهاد می دادم که از اینترنت مخابرات استفاده کنند و پول خود را حرام شرکت های خصوصی نکنند! (عجب اشتباه بزرگی کردم، چون فکر کنم همین باعث شد که مخابرات اشباع بشه و من الان به این بدبختی گرفتار بشم) یادم هست که آن زمان سرعت 256 را تنها با کارت دانشجویی ارائه می دادند و ارائه سرعت بیشتر برای دانشجویان و کاربران خانگی ممکن نبود! اما حدود 6 ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که مخابرات تا 1مگابیت را هم بدون هیچ شرایط خاصی در اختیار کاربران خانگی قرار می دهد که این باعث خوشحالی من بود، چونکه من قبلا از کاربران مخابرات بودم و از سرعت هم بسیار راضی بودم بنابراین با سرعت نور به مخابرات مراجعه کردم و درخواست کردم که سرعت من را به 512 افزایش دهند. وقتی که به خانه برگشتم حدود ساعت 15 بود که سرعت را چک کردم و متوجه شدم سرعت دانلودم به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کرده و من به معنای واقعی 64 کیلوبایت دانلود نامحدود داشتم که پایین نمی آمد، بالاتر هم می رفت! و این برای من که یک کاربر خانگی محسوب می شدم با مبلغ ماهیانه 20000 تومان در حد یک رویا بود. اما حالا حدود 2 ماهی است که اینترنتم رو به زوال رفته و من وقتی 4.2.2.4 یا 8.8.8.8 را پینگ می کنم اکثر مواقع بیش از 35 درصد Packet Loss دارم! پَکِت لاس یعنی اینکه شما 10 بسته اطلاعاتی را به یک سرور ارسال می کنید و در راه بازگشت، از آن 10 بسته، تنها 7 بسته به دستِ شما می رسد و این یعنی اینکه اینترنت شما 30درصد پَکِت لاس داد، یعنی از هر 10 بسته اطلاعاتی، 3 بسته اطلاعاتی در راه گم و گور می شود. واقعا الان به این پی می برم که اون سرعتی که من تا 2 ماه پیش داشتم واقعا یک رویا بود و حالا وقتشه که از خواب بلند بشم و واقعیت رو ببینم. واقعیت اینه که اینترنت مخابرات خراب شده ولی قبلا خیلی خیلی خوب بود!
نکتۀ جالبی که در خصوص تماس با 2020 وجود داره، این هست که وقتی به اپراتور می گی که سرعت خرابه، در جواب بهت می گه سیم تلفنتون خرابه، اونو چک کن، یا مثلا میگه مودمت خرابه! بعد از چند دقیقه که خودتو می کشی بهش می فهمونی که اونا خراب نیستن، شروع می کنه به ایراد گرفتن از کامپیوتر شما! مثلا یکی از جالبترین مواردی که از اپراتور 2020 شنیدم، این بود که گفت درایو سی کامپیوترت رو خالی کن؟!؟!؟!؟!؟
خلاصه بعد از یک ربع بحث و جدال با اپراتور وقتی به اپراتور اثبات شد که من کاربر معمولی نیستم و ایشان نمی تونه منو با این چیزای روتین دست به سر کنه ایشون با بنده همدردی کرد و گفت که پیگیری خواهیم کرد! الان حدود 2 روز هست که از اون تماس می گذره ولی هنوز که هنوزه هیچ تغییری نکرده!
مخابرات من به شخصه دوستت دارم ولی این چند وقته خراب شده اینترنت، جون هر کیو که دوست داری زیر بار برو و درستش کن!
من الان زنگ زدم به2020بعد22دقیقه جواب داده میگم کندی سرعت دارم میگه مشکل ازمخابرات منطقتونه میگم الان من چیکار بایدبکنم مشگه(شاید)درست شه از دست ما کاری برنمیاد قبلابهتر بلد بودن مردوموبپیچونن مثلا512پهنای بانددارم باحجم نامحدودولی درحددایل آپ خونه ام نیست
آقا من زنگ زدم به 2020 و کلی پیگیری و اجرای دستورات اونها، و تلفن بیسیم خونه رو هم قطع کردم و فایده نداشت، بعد از همه اینها میگن که اصلا کندی خط طبیعیه و مشکل ما نیس
سرعت دانلود اینترنت مخابراتی برابر با سرعت در خواستی کاربر که هزینشو می پردازه برابر نیست مثلا اینترنت 256 کیلوبات در ثانیه در واقع 32 کلوبات در ثانیه دانلود میکنه
مخابرات با ایجاد اختلال رفع اشکال را منوط به اعزام کارشناس میکند تا از این راه به اسم حق القدم کارشناس مبالغ تلکه کند در صورتی که خودشان مسبب کندی سرعت و قطع اینترنت هستند