کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمار شکایت کاربران اینترنتی طی شش ماه امسال

خبرگزاری ايسنا , 21 اسفند 1391 ساعت 15:08

ایتنا- در طول 6ماه گذشته تعداد شکایات به سازمان تنظیم مقررات، 767 مورد بوده که چهار درصد مربوط به SLA و در مواردی که حق با مشتری بوده، با پرداخت حقوق از دست رفته، رضایت آنها جلب شده است.




اگرچه طی ماه‌های اخیر میزان کاربران اینترنت پرسرعت رشد چشمگیری داشته اما در این مدت همزمان با رشد تعداد کاربران میزان نارضایتی‌ها نیز افزایش یافته است اما با وجود این مشکلات به نظر میرسد کاربران اینترنت فرصتی برای پیگیری مشکلات خود ندارند چرا که بنا بر اعلام مدیران سازمان تنظیم مقررات ارتباطات طی شش ماه گذشته تنها ۷۶۷ شکایت به این سازمان رسیده است.

به گزارش ایتنا معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگویی با ایسنا، با بیان اینکه از این میان تنها ۴ درصد شکایات مربوط به SLA یا توافقنامه سطح خدمات بوده است در ارتباط با تعهدات شرکت‌های ارائه کننده اینترنت گفت: اختلالات در شبکه اینترنت می‌تواند منشاء داخلی یا خارجی داشته باشد و در این میان هر یک از اپراتورها در شبکه خود موظف به رعایت SLA و حفظ کیفیت سرویس هستند.

حسن رضوانی در عین حال عنوان کرد: مسلما خدمات فناوری اطلاعات دارای ماهیت زنجیره‌ای بوده و در بخش روابط بین اپراتوری مشکلات به کاربر نهایی ارتباطی ندارد و در صورت بروز هرگونه مشکلی که منجر به نقص تعهدات SLA و سطوح سرویس مندرج در قراردادهای بین اپراتور و مشتری شود، اپراتورها ملزم به جبران خسارات وارد شده هستند و در صورتی که اختلال در خارج از شبکه اپراتور و توسط اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، اپراتور پایین دستی ملزم به جبران خسارت مشتری خواهد بود و می‌تواند پیگیر اخذ خسارت از اپراتور بالادستی باشد.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در طول شش ماه گذشته تعداد شکایات رسیده به سازمان ۷۶۷ فقره بوده که چهار درصد از آن مربوط به SLA و خسارات‌های ناشی از آن بوده است و در مواردی که حق با مشتری بوده تمامی حقوق از دست رفته مسترد و رضایت مشتری توسط اپراتور جلب شده است.


کد مطلب: 25551

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25551/آمار-شکایت-کاربران-اینترنتی-طی-شش-ماه-امسال

ايتنا
  https://www.itna.ir