ایتنا – گوگل مایل نیست بیش از این خود را درگیر پروندههای قضایی کند.
پس از اعلام تصمیم گوگل مبنی بر تعطیل کردن سرویس پرطرفدار «گوگل ریدر»، واکنشهای مختلفی در فضای وب منتشر شد. سایتهای خبری و تحلیلی هر یک به فراخور دیدگاه خود کوشیدند این «تصمیم غافلگیر کننده» را تفسیر کنند و نتایج احتمالی آن را پیشبینی نمایند.
با وجود این که از زمان انتشار این خبر چند روزی میگذرد ولی هنوز بحث و گفتگو در این خصوص با شدت ادامه دارد.
به گزارش ایتنا، هر چند گوگل «کاهش استفاده از گوگل ریدر» را دلیل حذف این سرویس عنوان کرده ولی با توجه به آمار بالای کاربران این سرویس که به بیش از صد میلیون نفر میرسد، این استدلال چندان قابل قبول به نظر نمیرسد.
بر همین اساس گمانهزنی در خصوص دلیل واقعی بستن چنین سرویس پرطرفداری همچنان ادامه دارد.
سایت فناوری AllThingsD به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرده است که علت واقعی این تصمیم، هزینههایی است که گوگل ریدر بر این شرکت آمریکایی تحمیل میکند.
بر اساس این گزارش، گوگل ریدر موجی از شکایتهای قضایی و به ویژه شکایتهای مربوط به نقض حریم خصوصی را بر سر گوگل آوار کرده است.
گوگل برای حل و فصل هر شکایت باید یک تیم متخصص شامل وکلا، کارشناسان سیاستهای کاری و غیره را به کار گیرد تا به نتیجه دلخواه دست یابد. این در حالی است که گوگل ریدر فاقد مدیر یا مهندس تمام وقت است. بر اساس این گزارش، گوگل مایل نیست بیش از این برای درگیر شدن در پروندههای قضایی، کارمند استخدام کند و پول خرج نماید.
این استدلال سایت AllThingsD از آنجا به واقعیت نزدیک مینماید که با سیاستهای جدید «لری پیج» مدیر عامل گوگل مبنی بر کنار گذاشتن پروژههای غیراساسی و کاستن از هزینههای جاری شرکت همخوانی دارد.
یادآور میشود گوگل قصد دارد در اول ژوئیه سال جاری (تیر ۱۳۹۲) گوگل ریدر را تعطیل کند.