ایتنا – سخنگوی وزارت خارجه چین با پذیرش عذرخواهی اپل، پاسخ «شرافتآمیز» این شرکت در برخورد با چالشها را ستود.
عذرخواهی رسمی شرکت اپل از مردم چین، با استقبال گرم رسانهها و دولتمردان این کشور روبرو شده است.
به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری The Verge، روزنامه پیپل دیلی چاپ پکن که مواضع دولت این کشور را منعکس می کند، این اقدام اپل را در مقایسه با دیگر شرکتهای آمریکایی «قابل احترام» دانست.
سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با پذیرش عذرخواهی اپل، پاسخ «شرافتآمیز» این شرکت در برخورد با چالشها را ستود.
شرکت اپل تا پیش از این شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش متفاوتی را برای کشور چین در نظر گرفته بود و همین امر موجی منفی علیه این شرکت در چین به راه انداخته بود.
کاربران و رسانههای چینی از رفتار دوگانه اپل با مشتریان چینی در مقایسه با مشتریان آمریکایی گلهمند بودند.
به گزارش یورونیوز، بر همین اساس روز دوشنبه «تیم کوک» مدیر عامل اپل در نامهای سرگشاده، از کاربران چینی عذرخواهی کرد و گفت در سیاست مربوط به مدت و نحوه ارائه گارانتی در چین تجدید نظر به عمل میآورد.
در این نامه که به زبان چینی منتشر شده، تیم کوک از مصرفکنندگان چینی به دلیل آنچه که وی آن را سوءتفاهم نامیده، عذرخواهی کرد.
گفتنی است چین پس از آمریکا دومین بازار بزرگ اپل به شمار میرود.