ایتنا – ابتکار گوگلیها در دروغگویی، به نوبه خود تحسینبرانگیز است!
همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، شوخی یا دروغ اول آوریل، یک سنت قدیمی در میان رسانههای غربی است.
در سری مطالب «دروغهای شاخدار گوگل» ایتنا قصد داریم شوخیهای اول آوریل گوگل را برای شما فهرست کنیم.
Gmail Paper یکی از دروغهای بزرگ گوگل در سال ۲۰۰۷ بود.
گوگل به مردم وعده داده بود که از این به بعد میتوانند ایمیلهای خود را روی کاغذ برای گیرنده ارسال کنند.
شیوه کار به این صورت بود که شما ایمیل را مینوشتید، گوگل آن را چاپ میکرد و به آدرس پستی فرد مورد نظر میبرد.
گوگل حتی گفته بود که عکسهای پیوستی ایمیلها را نیز با کیفیت بالا چاپ میکند!
دسترسی رایگان به اینترنت پرسرعت از طریق کابلکشی فیبر نوری از راه فاضلاب، یکی از آن ایدههای جعلی و فکاهی بود که توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند.
به گزارش ایتنا در Google TiSP، از فناوری جدیدی برای انتقال بسیار سریع دادههای اینترنتی با استفاده از شبکه فاضلاب شهری استفاده میشد.
برخی از نیازمندیهای این سیستم عبارت بود از ویندوز ویستا یا اکسپی و نیز یک سنگ توالت گرد.
در سال ۲۰۰۸ گوگل از اضافه شدن قابلیت جدیدی به سیستم وبلاگنویسی بلاگر، با نام GWeblogs یا Gblogs خبر داد که در آن، با هدف افزایش بازدید کاربران، کارهای زیادی بر وبلاگها انجام میشد.
از جمله این که تیمی از هنرمندان گوگل، برای وبلاگها لوگوهای اختصاصی درست میکردند، مشابه لوگوهای مناسبتی گوگل که دودل (Doodle) نامیده میشود.
در همان سال گوگل از راهاندازی سرویس gDay در استرالیا خبر داد.
gDay نسخه آزمایشی یک فناوری جدید جستجو در اینترنت است که افراد با استفاده از آن میتوانند صفحات وب سایتها را ۲۴ ساعت پیش از ساخته شدن آنها، کاوش کنند!
در آن سال گوگل یک شیطنت جالب دیگر نیز انجام داد: همه بازدیدکنندگانی که روی لینک ویدئوهای ویژه یوتیوب کلیک میکردند، به اصطلاح Rickrolled میشدند یعنی به ویدئوهای ستاره معروف سینما Rick هدایت میشدند.
و اما ادسنس ویژه مکالمات:
همانطور که لابد میدانید ادسنس (AdSense) سیستم تبلیغاتی گوگل است که بر اساس کلیدواژه کار میکند.
ادسنس مکالمات یعنی سیستمی که با استفاده از آن، میتوان برای سخنان نیز تبلیغات نمایش داد.
استفاده از آن هم بسیار ساده است: هنگامی که شما درباره موضوعی سخن میگویید، صفحهای در بالای سر شما ظاهر میشود که در آن، تبلیغات مرتبط به نمایش در میآید؛ مشابه سایتهای اینترنتی.
هر کس که در این گفتگو شرکت کند، میتواند با دست خود به آگهی نمایشیافته ضربه بزند تا بلافاصله آن سرویس یا کالا را خریداری کند.
گوگل در ادامه خالیبندیهای خود گفته: ما با استفاده از فناوری دورنوردی (Teleportation) جدید خود شما را مستقیماً به محل فروش کالا منتقل میکنیم و یا کاری میکنیم که ناگهان کالا در دستان شما ظاهر شود.
گفتنی است دورنوردی یعنی انتقال یک ماده از یک نقطه به نقطه دیگر بدون طی کردن فضای فیزیکی. چیزی تقریباً شبیه به طی الارض.
یک سوال: آیا واقعاً کسی در دنیا هست که این جفنگیات را باور کند و این شوخی حرفهای را واقعی بپندارد؟!
«کیت بیداری گوگل» شوخی دیگر گوگل در سال ۲۰۰۸ بود.
در این کیت، با نرمافزار جدیدی که روی تقویم گوگل (Google Calendar) نصب میشود، فرد میتواند ساعت مشخصی را برای زنگ زدن این ساعت انتخاب کرده و بیدار شود.
نرمافزار برای بیدار کردن فرد، گام به گام از روشهای مختلفی استفاده میکند که به تدریج خشونت آنها بیشتر میشود.
کیت بیداری گوگل ابتدا یک پیامک به تلفن همراه طرف میفرستد. اگر بیدار شد که هیچ، و گرنه راههای دیگری را امتحان میکند از جمله حرکت دادن تخت خواب او.
اگر این روشها هیچکدام نتوانست چرت سنگین فرد را پاره کند، گوگل خشن میشود.
این سیستم مجهز به یک سطل آب است که میتواند با وصل شدن به سیستم آبرسانی محل، به طور خودکار پر شود.
مطلب را گرفتید؟ در انتها یک سطل آب روی سر فرد خالی میشود.