ایتنا - مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است.
آیا مقصر کندی اینترنت شرکت زیرساخت است؟
سايت خبری ايتنا , 21 تير 1392 ساعت 15:29
ایتنا - مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است.
این روزها "در باز کردن صفحات خارجی با کندی سرعت اینترنت مواجه هستیم" این جمله را یکی از کاربران میگوید که یک شرکت کوچک اینترنتی داشته و از سایر شرکتهای بزرگ اینترنتی خدمات دریافت میکند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مردم انتظار دارند سرعت اینترنت به شکلی باشد که بتوانند روی شبکه فیلم ببینند اما سرعت فعلی برای بازکردن یک صفحه عادی هم کند است و ما امیدواریم در سه ماهه اول سال آتی شاهد تغییرات جدی در این زمینه باشیم؛ اینها بخشی از اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی است که ابتدای امسال مطرح کرده بود.
حالا در اواسط تیرماه هستیم و علاوه بر اینکه هنوز تغییر چشمگیری در وضعیت اینترنت کشور مشاهده نشده و حتی صحبتی هم در این زمینه صورت نمیگیرد، برخی کاربران اینترنتی اظهار میکنند که طی هفته گذشته برای استفاده از صفحات سایتهای خارجی با کندی اینترنت روبرو شدند.
در این رابطه یکی از کاربران به ایسنا گفت زمانی که برای پیگیری علت این موضوع با پشتیبانی شرکت خدمات دهنده اینترنت تماس میگیرم با این جواب مواجه میشوم که کندی سرعت مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است.
او در ادامه گفت: این موضوع کار ما به شدت مختل کرده است. سرعت دانلود از سرورهای خارجی کمتر از حد انتظار بوده و سرعت آپلود هم چندان تعریفی ندارد.
خبرنگار ایسنا هم برای پیگیری علت این موضوع به سراغ تعدادی از شرکتها مانند "شاتل" رفت که خود از مخابرات یا شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند میگیرند و به شرکتهای کوچکتر هم سرویس میدهند که آنها وعده دادند علت این کندی را پیگیری و با خبرنگار ایسنا تماس میگیرند که تا لحظه مخابره این خبر تماس برقرار نشد.
همچنین پشتیبانی فنی برخی از این شرکتها مثل "آسیاتک" هم در پاسخ به علت این کندی سرعت اینترنت طی هفته گذشته جواب دادند: این مشکل از طرف مخابرات بوده و هنگامی که از مخابرات در مورد علت میپرسیم گاهی اوقات به ما پاسخ میدهند که ایراد از دستگاهها و تجهیزات داخلی است و یا دوباره گیتویها دچار مشکل شدهاند.
گیتوی به سیستمی گفته میشود که توانایی آن را دارد تا دو شبکه متفاوت را به هم متصل کند که قسمتی از این سیستم در کشور مبدا قرار دارد و قسمت دیگر آن در کشور مقصد واقع شده است.
اما مهدی خدایی - مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت - در پاسخ به خبرنگار ایسنا با اعلام اینکه اکنون مشکلی در شبکه اینترنت وجود ندارد تاکید کرد که حدود دو هفته پیش برخی تستهای فنی لازم برروی فالکون انجام گرفت و در نتیجه آن، قطعیهایی هم بروز کرد که البته این موضوع از قبل اعلام شده بود.
در هر حال وجود این کندیها در حالی مشاهده میشود که تمامی اپراتورهای ارائهدهنده خدمات اینترنت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و کیفیت مورد تائید رگولاتوری را در پایگاه اینترنتی خود قرار دهند تا امکان اندازهگیری پارامترهای کیفی و کمی سرویس را برای کاربران خود مهیا کنند.
این سامانه باید در نقاط تست شبکه خود اپراتور قرار داشته باشد و در زمان افت کیفی و کمی سرویس، به طور دقیق، بروز اختلال از داخل یا خارج شبکه را مشخص کند.
کد مطلب: 26788
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/26788/آیا-مقصر-کندی-اینترنت-شرکت-زیرساخت