ایتنا- گوگل، مایکروسافت، یاهو و AOL اینبار قرار است به جای دادگاه و شکایت، باهم متحد شوند و به جنگ کلاهبرداری آنلاین و کپیرایت بروند.
بسیاری از شرکتهای مطرح دنیای آی.تی در آمریکا با امضای یک دستورالعمل یکسان میکوشند با همکاری یکدیگر با با کلاهبرداریهای آنلاین مقابله کنند و انسجام تجارت آنلاین را ارتقا دهند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وبسایت zdnet، شرکتهای اینترنتی و تبلیغات بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل، یاهو و آئول (AOL) که جزء بزرگترین غولهای تبلیغات آنلاین محسوب میشوند، قصد دارند با همکاری یکدیگر به جنگ کلاهبرداری آنلاین و نقض کپیرایت محصولات مختلف بروند.
مبنای همکاری این شرکتها دستورالعمل یکسانی است که توسط اداره مدیریت و بودجه دولت آمریکا تدوین شده و از شرکتهای عضو این ائتلاف میخواهد برای مبارزه با کلاهبرداری آنلاین سیاستهایی را اتخاذ کنند که در کاهش درآمد تبلیغاتی وبسایتهایی که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کالاها و خدمات میکنند، موثر باشد.
بر اساس این گزارش، این شرکتها میکوشند با راهاندازی یک سیستم هشداردهی در مورد کالاهایی که به صورت غیرقانونی فروخته میشوند، از کلاهبرداریهای آنلاین و تبلیغات این کالاها جلوگیری کنند.
این الگو در حال حاضر فقط در بین شبکههای تبلیغاتی آمریکا قابل اجرا است، اما امیدهایی وجود دارد که در صنعت تبلیغات تبدیل به یک الگوی بینالمللی شود.
شرکت گوگل در بیانهای در این زمینه ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با کلاهبرداری آنلاین به تلاشهای خود برای جلوگیری از عرضه غیرقانونی محصولات دارای کپی رایت خود اشاره کرده است.
این شرکت تلاش میکند از عرضه محتواهای دارای کپی رایت در پایگاه یوتیوب جلوگیری کند و نرمافزارها و بازیهای سرقتی را نیز از پایگاه گوگل پلی حذف کند.
گوگل اعلام کرده است در سال ۲۰۱۲ ارائه خدمات تبلیغاتی خود به ۴۶ هزار وبسایت را که اقدام به فروش غیرقانونی کالا میکردهاند، قطع کرده است و ۸۲ هزار حساب کاربری را که برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار میگرفتند، معلق کرده است.
شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با امضای این قرارداد همکاری، توجه خود به مشکل نقض کپی رایت را افزایش خواهد داد و در عین حال به استفاده عادلانه، حریم خصوصی، آزادی بیان و آزادی نوآوری احترام خواهد گذاشت.