۱
۰
plusresetminus
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۶

نسخه سبک فیس بوک برای کشورهای در حال توسعه

ایتنا - کاربران فیس بوک در حال حاضر به ۱.۱ میلیارد رسیده است و کشورهایی مانند هند با رشد سریع خود آنهم از طریق موبایل، به این روند رو به رشد کمک زیادی کرده‌اند.


نسخه‌ای سبک از فیس‌بوک برای کاربران موبایل برای کشورهای در حال توسعه مانند هند، طراحی شده که به زودی عرضه می‌شود.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین مدیران فیس بوک بدلیل استفاده گسترده کاربران موبایل در کشورهایی مانند هند، که ترافیک زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، تصمیم گرفتند تا نسخه‌ای سبک‌تر از نسخه موجود تهیه کنند تا این کاربران بتوانند به راحتی پست‌ها و لایک‌های خود را انجام دهند.

برخی ویژگی‌ها در نسخه‌های موبایلی فیس بوک بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسعه این ویژگی‌ها روی موبایل برای کاربران ویژه در دستور کار فیس‌بوک قرار گرفته است.

کاربران فیس بوک در حال حاضر به ۱.۱ میلیارد رسیده است و کشورهایی مانند هند با رشد سریع خود آنهم از طریق موبایل، به این روند رو به رشد کمک زیادی کرده‌اند.

استراتژی موسوم به FACEBOOK FOR EVERY PHONE توسط این کمپانی دنبال شده و کاربران در کشورهای فقیر و نیز در حال توسعه (که پولی بابت دانلود عکس و یا دسترسی به کانال‌های خبری نمی‌دهند) در اولویت این استراتژی قرار دارند و جالب اینجاست که مردم فقیر در نواحی روستایی هند تازه فهمیده‌اند فیس‌بوک چیست و چه کارآیی‌های دارد و لذا روند رشد این شبکه اجتماعی در بخش‌های روستایی با کاربرانی که موبایل دارند، به سرعت در حال افزایش است.
فیس‌بوک در حال فروش بخش تبلیغات خود به شرکت‌های بزرگ و کوچک بوده و در نظرسنجی‌های جدید نیز کاربران با پرداخت ۱۰ دلار گفته‌اند علاقه‌مندند تا از شر آگهی‌های تبلیغاتی روی فیس بوک راحت شوند.

۱۵ درصد از مردم در نظرسنجی‌های جدید گفته اند تمایل به پرداخت پول برای حذف تبلیغات از روی کانال‌های خود در فیس بوک هستند و ۸ درصد نیز گفته اند حاضر به پرداخت ۵ تا ۱۰ دلار به صورت ماهانه برای این کار هستند.

کد مطلب: 26924
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
دلشون برای ما سوخته ؟ حتما براشون سودی داره که ملت رو سر کار گذاشتن
بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ