ایتنا- اینترنت در دنیا، یک راه حل برای انجام برخی کارهای روزمره است. البته در ایران هم میتواند باشد اما با اعمال شاقه. مثلا شما تصور کنید سرعت کند و کلافهکننده اینترنت را. یا قطعیهای مکرر. گاهی اینترنت در ایران معضل است.
یک کارشناس در گفتوگو با ایسنا مطرح کرد:
اذیت کاربران با اینترنت بیکیفیت
خبرگزاری ايسنا , 26 مرداد 1392 ساعت 11:54
ایتنا- اینترنت در دنیا، یک راه حل برای انجام برخی کارهای روزمره است. البته در ایران هم میتواند باشد اما با اعمال شاقه. مثلا شما تصور کنید سرعت کند و کلافهکننده اینترنت را. یا قطعیهای مکرر. گاهی اینترنت در ایران معضل است.
یک کارشناس در کنار سرعت پایین اینترنت به کیفیت آن اشاره کرد و گفت: سرعت اینترنت مقولهای جدا است و کیفیت مقولهای دیگر حتی اگر سرعت هم بالا باشد ولی سرویس بیکیفیت، کاربر را اذیت خواهد کرد.
به گزارش ایتنا از ایسنا، وارتانیان اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر سرعت پایین سرویسهای اینترنتی کیفیت چندان مناسبی ندارند. در این بین من کیفیت اینترنت را در POCKET LOSTها میبینیم که چندان در باز کردن صفحات اینترنتی مشخص نیست و خود را در تماسهای اینترنتی نشان میدهد. برای مثال هنگام گفتوگو کاربر با قطعیهای بازهای و یا نویز روی صدا مواجه میشود و همین امر کیفیت را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.
وی در ادامه اشارهای به انحصاری بودن ورود پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت داشت و گفت: متاسفانه در اساسنامه شرکت زیرساخت آمده است که این شرکت تنها باید متولی اینترنت باشد درحالی که نه اینکه امور اپراتوری را به دست گیرد ما بارها نسبت به این موضوع شکایت کردهایم.
وارتانیان با اشاره به بالا بودن قیمت اینترنت نسبت به سایر کشورهای منطقه گفت: اگر شرکتهای خصوصی ورود پهنای باند به کشور را به عهده بگیرند رقابت افزایش خواهد یافت همین امر باعث کاهش قیمت خواهد شد.
این کارشناس در پایان راهکار کاهش قیمت و افزایش کیفیت را این گونه مطرح کرد: اگر به شرکتهای خصوصی اجاره داده شود که پهنای باند را وارد کنند و تعداد آنها را هم چه در زمینه اینترنت و چه در زمینه تلفن اینترنتی افزایش پیدا کند شاهد کاهش قیمتها و افزایش کیفیت سرویسهای اینترنتی خواهیم بود.
کد مطلب: 27120
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27120/اذیت-کاربران-اینترنت-بی-کیفیت