ایتنا- در مقایسه با سال گذشته، امسال بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئو کنفرانسها رشد نزولی داشتهاند.
بازار راهکارهای دورحضوری همچنان در حال رکود است
12 شهريور 1392 ساعت 12:16
ایتنا- در مقایسه با سال گذشته، امسال بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئو کنفرانسها رشد نزولی داشتهاند.
شرکت پژوهشی دادههای بینالمللی (آی دی سی) اعلام کرده است بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در سه ماهه دوم امسال باز هم رشد منفی داشته است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از آی دی سی، درآمدهای عرضهکنندگان راهکارهای دورحضوری و ویدئوکنفرانس (ویژه کسب و کارها) در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۰. ۷ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبلی امسال ۵. ۵ درصد کاهش داشته است.
حجم کل بازار این راهکارها و تجهیزات در این دوره ۵۳۲ میلیون دلار گزارش شده است که این رقم در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ حدود ۵. ۳۴ درصد کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، حجم بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام بیشترین رشد منفی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است (۱. ۱۴-). این بازار در آمریکای لاتین نیز ۳. ۱۱ درصد کاهش داشته است.
منطقه اروپا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای شمالی رشد منفی ۸. ۸ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تجربه کرده است. با این همه به نظر میرسد وضعیت عرضهکنندگان این تجهیزات و راهکارها در مقایسه با سه ماهه اول امسال تا حدی بهتر شده است.
بازار آمریکا در مقایسه با سه ماهه اول امسال رشد مثبت ۵. ۵ درصدی را تجربه کرده است و بازار کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام نیز ۹. ۱ درصد رشد داشته است.
اما وضعیت بازار کشورهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا در مقایسه با سه ماهه اول امسال به مراتب بدتر شده است.
حجم این بازار در این کشورها در مقایسه با سه ماهه اول امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.
این برآوردها نشان میدهد بازار راهکارها و تجهیزات دورحضوری و ویدئوکنفرانس همچنان در استیلای شرکت سیسکو است.
با این همه، درآمد سیسکو از این بازار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۵. ۷ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبلی امسال ۶. ۱۰ درصد کاهش داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم امسال ۴۱ درصد از این بازار را تصاحب کرده است.
شرکت پُلی کام نیز از این نظر در رده دوم قرار دارد و ۲. ۲۹ درصد از این بازار را از آن خود کرده است. درآمدهای پلی کام از این بازار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۸. ۱۴ درصد کاهش داشته است، اما در مقایسه با سه ماهه اول امسال ۲. ۴ درصد افزایش داشته است.
رتبه سوم نیز از آن شرکت هووایی است که ۶. ۷ درصد از این بازار جهانی را در اختیار دارد.
کد مطلب: 27372
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27372/بازار-راهکارهای-دورحضوری-همچنان-حال-رکود