ایتنا - «سامسونگ سه اصل را سرلوحه کار خود کرده است: مردم، نوآوری و جامعه.»
سامسونگ در IFA 2013 دنيايي از امكانات جديد را پردهبرداري کرد
سايت خبری ايتنا , 23 شهريور 1392 ساعت 15:21
ایتنا - «سامسونگ سه اصل را سرلوحه کار خود کرده است: مردم، نوآوری و جامعه.»
كمپاني سامسونگ الكترونيكس در نمایشگاه IFA ۲۰۱۳ از "بينش اروپايي" خود براي مشتريان بازار وسایل الكترونيكي پردهبرداري كرد و همچنين نسل جدید تلویزيونهاي هوشمند، لوازم خانگي و چاپگرهاي جديدش را به نمايش گذاشت.
سامسونگ در این نمایشگاه نشان داد که چگونه ديدگاه مشتريان به طراحان و مهندسان كمك ميكند تا بتوانند محصولات و خدمات را به گونهای توسعه دهند که بر اساس نیازهای مشتریان و به عنوان تعیین کننده روند بازار در آینده باشند.
به گزارش ایتنا بو-كئون يون، رئيس و مدير عامل سامسونگ الكترونيكس در مورد عملکرد این شرکت در نمایشگاه امسال گفت: "يكي از رموز موفقيت شرکت سامسونگ در اين است كه ما عميقا به چگونگي استفاده مشتريان از تكنولوژي اهميت ميدهيم. اين ديدگاهها هستند كه ما را در خلق محصولات راهنمایی میکنند. به همین دلیل است كه ما محصولات و خدماتی را ارائه میدهیم که زندگي در خانه را راحت تر و شادتر ميسازد."
او افزود: "سامسونگ سه اصل را سرلوحه کار خود کرده است: مردم، نوآوری و جامعه. در طول سال گذشته، سامسونگ پنج آزمايشگاه تحقيقاتی سبک زندگي (Lifestyle Research Labs) در سرتاسر جهان دایر كرده تا در زمینه نيازها و خواستههاي مشتريان مطالعه كنند. اين آزمايشگاهها بخشی از شبكه تحقيقاتي سامسونگ هستند. گفتنی است که این شبکه شامل ۳۳ مرکز تحقيق و توسعه و شش مركز طراحي میشود. به عبارت دیگر ، در مجموع ، بيش از يك چهارم نيروي كاري سامسونگ در بخش نوآوری محصولات فعالیت میکنند."
سامسونگ ريشههاي عميقي در اروپا دارد و نقش بسزایی در آموزش و الهام بخشیدن به نسل بعدي پیشگامان فناوری در این منطقه ایفا میکند. این شرکت همزمان كه در هلند، معلمان را به سمت یکپارچهسازی فناوری در مدارس ديجيتال هدايت ميكند، در لهستان به دانشآموزان مهارتهای برنامهنويسي با كامپيوتر را میآموزد. در حال حاضر نیز سامسونگ به بچههای معلول در فرانسه و انگلستان کمک به سزایی میکند. اينها تنها نمونههايي از رویکردهای سامسونگ براي پيشرفت دانش ديجيتال و مقابله با بيكاري جوانان به شمار میروند.
محصولات صوتی-تصویری قدم به دنیای جدید میگذارند
سامسونگ در ۹ سال گذشته با رهبری صنعت در زمینه فناوریهای LED و پلاسما و خلق نمایشگرهایی با رنگهای شفافتر، نمایش رنگ مشکی واقعی و تصاویر زندهتر به خوبی توانسته بازار تلویزیون اروپا را قبضه کند. این شرکت هماکنون با دستاوردهای جدیدش در زمینه تلویزیونهای UHD و فناوری جدید OLED برای ساخت تلویزیونهایی با طراحی خاص و منحصر به فرد، عصر جدیدی را در نوآوریهای بصری آغاز کرده است.
سامسونگ در سال گذشته، موفق به فروش یک تلویزیون در هر دو ثانیه در سطح جهان شده است و بيش از ۴۱ درصد سهم بازار اروپا را در دست دارد. این شرکت براي تثبيت برتري خود در اروپا، نظرسنجی بین ۱۸ هزار نفر در ۱۸ كشور مختلف اروپایی انجام داده تا از انتظارات آنها از تلویزيون مطلع شود. نتایج نشان میدهد اولویت اصلی مصرفکنندگان کیفیت تصویر بسیار بالا ، صفحه نمایش بزرگ تر و کاربری آسان تلویزیون می باشد.
سری تلویزیونهای UHD F۹۰۰۰
تلویزیون UHD F۹۰۰۰ در واقع تمامی سه ویژگی که مصرفکنندگان انتظارش را داشتند، دارد و تجربه بینظیری را به آنها خواهد داد. این تلویزیون با داشتن بیش از ۸ میلیون پیکسل نمایش و قدرت تفکیکی معادل چهار برابر کیفیت Full HD، انقلابی در رزولوشن تصویر به عنوان مهمترین عنصر نمایش جزئییات و شفافیت تصویر در تلویزیون به وجود آورده است.
پنل LED این شرکت حتی جزییات موجدار را نیز با استفاده از موتور تصویر کوادمتیک (Quadmatic Picture Engine) جهت بهینه سازی رنگ تصویر وکنتراست نمایش می دهد. . این موتور تصویر صرف نظر از منبع محتوا SD، HD یا Full HD با تمامی منابع تصویر سازگار است و علاوه بر حذف نویزهای تصویر، جزییات تصویر را به طور کامل به نمایش میگذارد تا بهترین تصویر را با کیفیت UHD ارائه دهد.
علاوه بر تصاوير واضحتر، تلويزيون F۹۰۰ و ساير تلويزيونهاي UHD سامسونگ روشنايي بينظير، كنتراست فوقالعاده كه تيرهترين رنگ مشكي را به تصوير ميكشد و كيفيت UHD واقعي را كه با الگوريتمهاي اختصاصي براي تصاوير فوقالعاده طراحي شده، به ارمغان ميآورد.
اين تلويزيون طراحي مينيمال را با يك تورفتگي ظريف، پايهي فلزي و پرداخت متاليك تلفيق كرده است.
بلندگوها و سابووفرها كاملا ماهرانه در دل F۹۰۰۰ پنهان شده اند تا تجربهاي بينظير از صداي قدرتمند ۷۰ واتي به كاربر بدهند. همچنين جعبهي One Connect، شلوغي ايجاد شده از كابلهاي درهم و گرهخورده را از بين ميبرد و همهي رابطهاي چند رسانهاي را در يك نقطه جمع ميكند. طراحي و ساخت خلاقانهي اين تلويزيون به همين چند ويژگي ختم نميشود. چون اين قابليت را دارد كه در طول زمان ويژگيهاي نرمافزاري خود را به روزرساني كند و در آينده قابليتهاي بيشتري را، از جمله استانداردهاي UHD آينده، توسط بستههاي تكاملياش در اختيار كاربر قرار دهد.
تلویزیون OLED خمیده
تلویزیون OLED خمیده ۵۵ اینچی سامسونگ تمامی موانع نوآوری را در وسایل محصولات صوتی-تصویری از بین برده است و جهشی بیسابقه در زمینه کیفیت تصویر و طراحی به شمار میآید.
قاب خمیده این تلویزیون که الهام گرفته از نمونه مفهومی Timeless Arena یا فضای بی زمان است، یک پرده بینظیر برای نمایش رنگهای زنده این OLED است. تک تک پیکسلهای این تلویزیون روشنایی خاصی دارند و تصاویر را با رنگ مشکی واقعی به همراه درجه کنتراست بی نظیر که تاکنون نمونه آن در دیگر تلویزیونها وجود نداشته است، نمایش میدهد.
انحنای ماهرانه این پنل، تصاویر را با دیدی وسیعتر و عمیقتر از تلویزیونهای صفحه تخت نمایش میدهد که در نوع خود بینظیر و بیهمتا است. از آنجا که این تلویزیون روی چارچوب فلزی معلق در هوا است، طراحی آن حس مقاوم بودن و در عین حال نرمی و ملایمت را به انسان میدهد.
این نتایج تمامی روشهای جدیدی را نشان میدهد که سامسونگ برای ارایه رنگهای تر و تازه، قدرت تفکیک بسیار بالا و بازتولید بیعیب و نقص تصویر به کار برده است.
وسایل الکترونیکی خانگی برای ایجاد خانهای شادتر
هدف بخش وسایل الکترونیکی دیجیتال سامسونگ ایجاد زندگی بهتر براساس نگرش دقیق به بازار محلی با در نظر گرفتن نیازهای مصرفکنندگان و طراحی منحصر بفرد محصولات است.
شرکت سامسونگ، مصرفکنندگانش را به خوبی میشناسد و به علاقه آنها به غذاهای خارقالعاده و آشپزی هیجانانگیز و در عین حال وسایل خانگی با طراحی خیرهکننده واقف است. به عقیده این شرکت، تمامی وسایل دیجیتال خانگی با علایق مصرفکنندگان هماهنگ است و به ایجاد یک خانه شاد کمک می کند.
بخش کسبوکار وسایل الکترونیکی خانگی سامسونگ در سال ۲۰۱۳ با رشد ۱۴ درصدی همراه بود و همین امر این شرکت را به پررشدترین برند جهانی تبدیل کرده است. سامسونگ برای چهارمین سال پیاپی است که در اروپا بیشترین سهم بازار یخچال-فریزرها و مایکروفرها را به خود اختصاص داده است و پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۱۵ با ادامه این روند به بیشترین سهم بازار در کل محصولات خانگی دست یابد. براي دستيابي به اين هدف تمركز سامسونگ روي اعمال نفوذ عميق بينش محلي، بهره گرفتن از احساسات و اشتياق مشتري و نوآوري در طراحي ميباشد.
سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز مصرفکنندگان در مناطق مختلف جهان و پی بردن به بینش محلی بهترین وسایل خانگی را در IFA ۲۰۱۳ معرفی کرد.
کلوپ آشپزان سامسونگ Club des Chefs
سامسونگ در یک اقدام جالب، شروع به همکاری با آشپزان حرفهای و بنام بینالمللی کرده تا آینده آشپزی خانگی را رقم بزند. کلوپ آشپزان سامسونگ با نام Samsung Club des Chefs با حضور آشپزانی چون اریک تروچون از پاریس، میشل ترویسگروس از فرانسه و فرانکی اسپوتینو از نیویورک دایر شده است.
این آشپزان حرفهای با معرفی شگردهای مختلف، به آشپزان این موقعیت را میدهند تا روشهای جدید آشپزی را در آشپزخانههای خودشان کشف کنند و تجربیات ارزنده خود را برای طراحی محصولات آینده سامسونگ به اشتراک بگذارند.
نسل جدید جارو برقی Motion Sync سامسونگ
سامسونگ با توجه به نیازها و خواستههای مصرفکنندگان، جارو برقی Motion Sync SC۲۰F۷۰ را با طراحی بسیار زیبا و کاربری راحت برای تمیز کردن خانه ارایه داده است. طراحی انقلابی Motion Sync باعث شده تا این جارو برقی به عنوان یک دستگاه سریع و راحت در بازار شناخته شود. زیرا این جارو برقی نیاز زیادی به حرکت توسط مصرفکننده ندارد و به واسطه فناوری CycloneForce Multi که درون آن تعبیه شده است، بیشترین قدرت مکش را دارد.
جالبتر آنکه این جارو برقی از طریق دکمههایی که روی دسته آن تعبیه شده، قابل تنظیم است. همچنین مجهز به حسگرهایی است که مکان های کثیف را برای جارو کردن تشخیص میدهند. این جارو برقی مخزنی (بدون کیسه) با فناوریهایی که در آن به کار رفته، قدرت مانور بالایی به کاربر خود میدهد.
یخچال فریزر FS۹۰۰۰سامسونگ با ساختاری نوین جهت نگهداری مواد غذایی
نتایج مطالعات سامسونگ درباره نحوه نگهداری غذاها در یخچال توسط خانواده ها نشان میدهد که معمولا فضای داخلی یخچال فریزرها ساختار مناسبی برای گذاشتن غذاها ندارند. اما یخچال فریزر ساید بای ساید Food Showcase دو بخش جداگانه ShowCase و InnerCase دارد که این بخشها دسترسی روزانه به غذاها و مواد غذایی داخل یخچال و همچنین به موادی که کمتر به آنها نیاز دارید را راحت کرده است.
این یخچال بخشهای مختلفی برای تمامی اعضای خانواده حتی بچهها در نظر گرفته است تا راحتتر بتوانند به مواد یا غذای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. این دستگاه حجم بسیار معقول ۸۳۴ لیتر دارد و قسمت Showcase آن مجهز به فناوری Space Max است که باعث شده دیوارههای داخل آن باریکتر و در عین حال میزان عایق بودن آن از یخچال فریزرهای متداول دیگر بالاتر باشد.
چاپ نوآوری برای کاربران خانگی و تجاری
سامسونگ چاپگرهای جدیدش را با رویکرد قابلیت اتصال آسان به ابزارهای موبایل توسعه میدهد و قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ برترین سازنده پرینترهای لیزری A۴ و چندکاره شود. پیشرفت ابزارها از نظر قابلیت حمل آسان، امنیت و رشد محتوای دیجیتال موجب شده که کاربران به ابزارهای مدرنی نیاز داشته باشند تا به آنها امکان مدیریت شخصی کارها و فضاهای چاپ خانگی را بدهد.
سامسونگ از سال ۲۰۰۹ تاکنون روی توسعه اپلیکیشنهای چاپ شامل اپلیکشنMobile Print ، پشتیبانی از Wi-Fi Direct و دکمه چاپ عکس نگاتیو متمرکز شده است و به تازگی نیز عملکردهایی چون Google Cloud Print و NFC را به چاپگرهای خود افزوده است.
کد مطلب: 27479
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27479/سامسونگ-ifa-2013-دنيايي-امكانات-جديد-پرده-برداري