ایتنا- این قابلیت جدید به کاربران اجازه میدهد از دادهها و اطلاعات خود بینش و آگاهی عمیقتری به دست آورند.
جستجو به زبان طبیعی؛ قابلیت جدید ابزارهای هوشمندی تجاری مایکروسافت
7 مهر 1392 ساعت 12:03
ایتنا- این قابلیت جدید به کاربران اجازه میدهد از دادهها و اطلاعات خود بینش و آگاهی عمیقتری به دست آورند.
شرکت مایکروسافت یکی از راهکارهای هوشمندی تجاری خود را به قابلیت جستجو به زبان طبیعی مجهز کرده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وبسایت zdnet، شرکت مایکروسافت قصد دارد مجموعه جدیدی از ابزارهای هوشمندی تجاری با نام «پاور بی آی برای آفیس ۳۶۵» (Power BI) را روانه بازار کند.
مایکروسافت که در ماه ژوئیه از برنامههای خود برای پیشنمایش این مجموعه نرمافزاری تحت پردازش ابری خبر داده بود حالا اعلام کرده است قصد دارد قابلیت جستجو به زبان طبیعی را هم به این مجموعه بیفزاید.
بر اساس این گزارش، قابلیت تحلیل و تصویرسازی دادهها که در مجموعه «پاور بی آی برای آفیس ۳۶۵» گنجانده شده است، به کاربران اجازه میدهد از دادهها و اطلاعات خود بینش و آگاهی عمیقتری به دست آورند.
قابلیت جستجو به زبان طبیعی نیز از جمله قابلیتهایی است که مایکروسافت قبلاً آن را به پیشنمایش عمومی این مجموعه نیفزوده بود، بلکه آن را از این هفته در دسترس همه کاربران قرار داده است. مایکروسافت این قابلیت را با رمزنام «اینفوناو» (InfoNav) معرفی کرده است، اما نام رسمی «کیواند اِی» (Q&A) را برای آن انتخاب کرده است.
کاربران به کمک این قابلیت میتوانند سوالات خود را از این ابزار بپرسند و پاسخهای مورد نیاز را دریافت کنند. این ابزار قادر است سوالات کاربران را که دارای ساختار گرامری زبان انسان است، درک کند و پاسخ دهد.
مایکروسافت این قابلیت را به کمک بخشها و تیمهای زیرمجموعه خود مثل بینگ، مایکروسافت ریسرچ و بخش سرور اند تولز طراحی کرده است.
مایکروسافت قابلیتهای دیگری هم به پیشنمایش عمومی این مجموعه نرمافزاری افزوده است که قابلیت تصویرسازی سه بعدی اکسل از جمله آنها است. پیشنمایش عمومی مجموعه پاور بی آی در پایگاه «http://www.office.com/powerbi» در دسترس همگان قرار داده شده است، اما هنوز معلوم نیست مایکروسافت از چه زمانی قصد دارد عرضه تجاری آن را آغاز کند.
کد مطلب: 27714
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27714/جستجو-زبان-طبیعی-قابلیت-جدید-ابزارهای-هوشمندی-تجاری-مایکروسافت