سامسونگ 13 میلیارد دلار در بخش بازاریابی خود سرمایهگذاری میکند
ایتنا - بودجه بازاریابی سامسونگ برای سال 2013 از ارزش شرکت نوکیا و ارزش شرکت HTC هم بیشتر است و سه برابر رقمی محاسبه میشود که کارشناسان برای فروش شرکت بلکبری در نظر گرفتهاند.
شرکت سامسونگ که این روزها به بزرگترین تولیدکننده تلفنهمراه در جهان تبدیل شده است و در دیگر بخشهای فناوری هم با موفقیت به جلو حرکت میکند، اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی مجموع بودجه خود برای بخش بازاریابی را به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رساند.
به گزارش ایتنا از شماران سیستم، سامسونگ بر این باور است که یک شرکت موفق در حوزه فناوری نمیتواند فقط روی تولید محصولات سرمایهگذاری کند و در کنار آن باید استراتژیهای قوی در بخش بازاریابی داشته باشد و بر این اساس، باید تبلیغات گسترده در سراسر جهان انجام دهد و بتواند در دنیای آنلاین و آفلاین عموم کاربران را به سمت خود بکشاند.
در بیانیه شرکت سامسونگ آمده که بازاریابی تنها محدود به تبلیغات، سیستمهای انگیزاننده فروش، گسترش توزیع محصولات و برنامههای مختلف تلویزیونی نمیشود و باید به دیگر بخشها در این زمینه توجه شود.
شرکت سامسونگ توضیح داد که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۱۳ میلیارد دلار در بخش بازاریابی خود سرمایهگذاری خواهد کرد. لازم به ذکر است که این رقم از بودجهای که گوگل برای خرید شرکت تولیدکننده تلفنهای همراه موتورولا پرداخت کرد هم بیشتر است.
برای قیاس مناسبتر میتوان گفت که بودجه بازاریابی سامسونگ برای سال ۲۰۱۳ میلادی از رقم پرداخت شده توسط مایکروسافت برای خرید شرکت نوکیا و ارزش شرکت تولیدکننده تلفنهای همراه HTC هم بیشتر است و سه برابر رقمی محاسبه میشود که کارشناسان برای فروش شرکت بلکبری در نظر گرفتهاند. برخی کارشناسان اقتصادی رقم یاد شده را معادل بودجه یک سال کشورهای کوچک میدانند.
شرکت سامسونگ تنها در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در بخش بازاریابی خود سرمایهگذاری کرد و همین امر موجب شد تا این شرکت در همین دوره زمانی به بزرگترین تولیدکننده تلفنهمراه در جهان تبدیل شود.