ایتنا- اپل، میراث استیوجابز، با ارائه محصولاتی که از منظر زیباییشناسی و نوآوری مشتریان را به خود جلب میکند، باارزشترین شرکت جهان انتخاب شد.
مرکز مشاوره برندهای تجاری Interbrand با انتشار گزارشی اعلام کرد، شرکت Coca-Cola که برای ۱۳ سال متوالی به عنوان «ارزشمندترین نام تجاری جهان» محسوب میشد، طی سال جاری این مقام را به اپل واگذار کرده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب سایت news.techworld، شرکت اپل سازنده ابزارهای محبوبی چون گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad که سال گذشته عنوان «دومین نام تجاری برتر جهان» را به خود اختصاص داده بود، طی این یک سال با افزایش ۲۸ درصدی سرمایهها موفق شده است ارزش خود را به ۳. ۹۸ میلیارد دلار برساند.
از دیگر شرکتهای فناوری که نام آنها در بین ۵ برند تجاری برتر جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی به چشم میخورد میتوان به گوگل اشاره کرد که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکتهای IBM و مایکروسافت نیز به ترتیب رتبههای چهارم و پنجم را از آن خود کردهاند.
شرکت گوگل در سال ۲۰۱۲ میلادی از نظر مجموع سرمایهها چهارمین شرکت برتر تجاری در جهان محسوب میشد در حالی که IBM رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود، مایکروسافت در رتبه پنجم لیست سال قبل ایستاده بود.
مرکز Interbrand در گزارش خود اعلام کرد: «تعداد اندکی از شرکتها میتوانند مردم را متقاعد کنند که به راحتی محصولات آنها را مورد استفاده قرار دهند و در این میان، اپل یکی از شرکتهایی بوده که هواداران خود را در این زمینه راضی نگه داشته است».
شرکت اپل موفق شده است از نظر زیباییشناسی و آسانی در استفاده از ابزارها مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند که دیگر شرکتها در این زمینه موفق نبودهاند. اپل این روند صعودی را همچنان دنبال میکند.
مهمترین رقیب کنونی اپل یعنی شرکت کرهای سامسونگ در لیست یاد شده در رتبه هشتم ایستاده است و گفته میشود که ارزش این شرکت از سال گذشته تاکنون با رشد ۲۰ درصدی به ۶. ۳۹ میلیارد دلار رسیده است.
این برند همچنان تلاش میکند موقعیت خود در بازار جهانی را ارتقا دهد و سال گذشته بیش از ۴ میلیارد دلار در بخش بازاریابی سرمایهگذاری کرده است و با عرضه محصولات نوآورانهای چون گوشی هوشمند Galaxy S۴ و Galaxy Note II میکوشد مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند.