ایتنا- یاهو SkyPhrase را خریده تا بتواند درک بهتری از عبارتهای مورد جستوجو در موتور جستوجویش را داشته باشد.
شرکت یاهو درک جستجوگر خود از زبان طبیعی انسانها را افزایش میدهد
12 آذر 1392 ساعت 11:08
ایتنا- یاهو SkyPhrase را خریده تا بتواند درک بهتری از عبارتهای مورد جستوجو در موتور جستوجویش را داشته باشد.
شرکت یاهو یک شرکت نوپا را که در زمینه پردازش زبان طبیعی انسانها فعالیت میکند، خریداری کرده است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت pcworld، یاهو شرکت اسکای فرس (SkyPhrase) را که در حوزه پردازش زبان طبیعی فعالیت میکند، خریداری کرده است. یاهو قصد دارد به کمک این شرکت توانایی خود را در استفاده از زبان طبیعی افزایش دهد.
اسکای فرس به یاهو کمک میکند درک دقیقتری از عبارتهای مورد جستجوی کاربران در برخی محصولات خود داشته باشد.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این قرارداد و مبلغی که یاهو برای خرید اسکای فرس پرداخته است، منتشر نشده است.
یکی از سخنگویان یاهو ضمن تایید این خبر اعلام کرده است تیم کارکنان اسکای فرس به واحد لابراتوارهای یاهو در نیویورک پیوستهاند. واحد لابراتوارها یکی از شعبههای زیرمجموعه یاهو است که از آن برای انجام پروژههای علمی و تحقیقاتی استفاده میشود.
این واحد عمدتاً در حوزههایی مثل تعامل انسان با رایانه، فناوریهای همراه و شخصیسازی محصولات رایانهای فعالیت میکند.
شرکت اسکای فرس نیز اعلام کرده است: هر دو شرکت تلاش خواهند کرد تا رویای مشترک خود را که افزایش درک رایانهها از زبان طبیعی انسانها و تعامل با آنهاست، تحقق بخشند.
این احتمال وجود دارد که شرکت اسکای فرس در زمینه موضوعات ورزشی به یاهو کمک کند. اسکای فرس علاوه بر اینکه فناوریهایی برای تحلیل وب در اختیار دارد، فناوری ویژهای نیز برای تحلیل نتایج و آمارهای مربوط به لیگ ملی فوتبال آمریکا دارد.
پردازش زبان طبیعی از جمله تواناییهای مهم دنیای جستجوگرهای اینترنتی است که یاهو به کمک آن میتواند با رقبایی مثل گوگل و فیس بوک رقابت کند. هر دوی این شرکتها میکوشند درک جستجوگرهای خود را از زبان طبیعی انسانها افزایش دهند.
کد مطلب: 28626
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28626/شرکت-یاهو-درک-جستجوگر-خود-زبان-طبیعی-انسان-ها-افزایش-می-دهد