کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات شرکت رایورز

سايت خبری ايتنا , 16 آذر 1392 ساعت 20:31

ایتنا - نظارت بر پروژه، فرآيندي است در جهت حفظ مسير پروژه براي دستيابي به تعادل بين سه عامل هزينه، زمان و كيفيت در حين اجراي پروژه، كه البته ابزار و تكنيك‌هاي خاصی برای انجام اين مهم به کار گرفته می‌شوند.




شرکت مهندسی نرم‌افزار رایورز
از یک سو دارای ساختار شبکه‌ای برای فراگیر نمودن ارائه محصولات، خدمات و راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در مقیاس کشوری است، 
از سوی دیگر کلیه فعالیت‌هایی که تولید و عرضه بهینه این محصولات و خدمات را میسر می‌سازد، بر اساس رویکرد فرآیندمدار و با اتکاء به کاربردهای اصول و مبانی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، سازماندهی شده است.

ساختار سازمانی رایورز مرکزی طی ربع قرن فعالیت مستمر شرکت، متناسب با تغییرات فزاینده در مؤلفه‌های مؤثر در حرفه، رویکردی تکاملی داشته است.

رشد روز افزون انتظارات مشتریان و ضرورت تأمین رضایت‌مندی آنان، به کارگیری روندهای نوین تکنولوژیک در تولید محصولات نرم‌افزاری و تعمیق مستمر دانش سازمانی و تخصصی، از جمله این مؤلفه‌ها به شمار می‌روند.

در آخرین تغییرات پدید آمده -که پس از تدوین برنامه استراتژیک برای نیمه اول دهه ۹۰ صورت گرفته است- محصولات و خدمات قابل ارائه توسط رایورز به صورت ذیل سازماندهی شده‌اند:

راهکار مشاوره مدیریت
راهکار مبتنی بر سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت (با رویکرد برنامه‌ریزی منابع سازمان)
راهکار ارائه خدمات الکترونیکی و تعاملات برون‌سازمانی
راهکار مبتنی بر سیستم‌های مدیریت فرآیندهای سازمان
که در ادامه به معرفی هر یک از این گروه‌ها خواهیم پرداخت.

گروه اول: راهکار مشاوره مدیریت
تجربه طولانی، تنوع فعالیت‌های صورت پذیرفته و سابقه اجرای فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های بین‌المللی و داخلی در عرصه ارائه راهبردهای مبتنی بر به‌کارگیری فناوری اطلاعات، زمینه شکل‌گیری و پاسخ‌دهی به نیازهای روبه رشد (در زمینه تلفیق تخصص‌های گوناگون موردنیاز) در امر ارائه خدمات مشاوره را فراهم نموده است.
انجام خدمات مدیریت مشاوره و نظارت در چهار حوزه اصلی:
• طرح‌های بهبود سازمانی با محوریت IT
• طرح جامع فناوری اطلاعات
• طراحی مفهومی (سازمانی، موضوعی)
• تدوین رویه‌های عملیاتی
می‌باشد که به صورت گسترده با انجام فعالیت‌های ذیل عملی می‌گردد:

• تدوین سند راهبردی (استراتژیک) فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان (ICT Strategic Plan)
• تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان (ICT Master Plan)
• تدوین معماری سازمانی (Enterprise Architecture)
• امکان سنجی، نیازسنجی و تدوین طرح فراخوان (RFP) پروژه‌ها
• شناخت، مدل‌سازی و مستندسازی وضعیت موجود فناوری اطلاعات و ارتباطات
• ارائه پیشنهاد در زمینه اصلاح و بهبود فرآیندهای سازمانی
• بررسی چگونگی نیل به آمادگی الکترونیکی لازم برای اداره هوشمند کسب‌وکار (e-Readiness)

مطالعات نشان مي‌دهد که بسیاری از پروژه‌هاي مبتنی بر فناوری اطلاعات، به دلايل متعددی چون روشن نبودن نيازها، عدم تفاهم در مورد نيازها میان كارفرما و مجري، فقدان يك زبان مشترك، ارزيابي اشتباه از زمان و هزينه، برنامه‌ريزي غلط پروژه و نبود مكانيزم نظارتي صحيح و ... با مخاطرات و بعضاً شکست مواجه گردیده است.
از عوامل مهم در موفقيت پروژه‌هاي بزرگ، حضور نظام ارزیابی پویا جهت نظارت و كنترل مراحل مختلف اجرايي پروژه است.

نظارت بر پروژه، فرآيندي است در جهت حفظ مسير پروژه براي دستيابي به تعادل بين سه عامل هزينه، زمان و كيفيت در حين اجراي پروژه، كه البته ابزار و تكنيك‌هاي خاصی برای انجام اين مهم به کار گرفته می‌شوند.
همچنین اطمينان از تأمين نيازمندي‌ها و الزامات پروژه از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار می‎باشد.

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌هایی نظیر وزارت آموزش و پرورش (طراحي، ساخت و پياده‌‌سازي سيستم‌هاي اطلاعاتي و عملياتي نظام جامع انفورماتيك)، وزارت بازرگانی (بررسي شبكه متمركز اطلاع‌رساني تجاري كشور)، مرکز آمار ایران (بازسازي ساختارهاي اطلاعاتي و شبكه اطلاع‌رساني مبتني بر فناوري نوين اطلاعاتي)، شورای عالی انفورماتیک (بررسي سيستم‌هاي لجستيكي دستگاه‌هاي دولتي) و گمرک جمهوری اسلامی ایران (طراحی مفهومی نظام گمرکی یکپارچه نوین «نگین») –که فاز اول آن با موفقیت در تابستان امسال به اتمام رسید-، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (طرح‌ريزي و استقرار نظام يكپارچه مالي و اداري) و ... سندی بی‌بدیل از عملکرد رایورز برای این گروه از خدمات می‌باشد.
 


کد مطلب: 28691

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28691/آشنایی-بیشتر-محصولات-خدمات-شرکت-رایورز

ايتنا
  https://www.itna.ir