ایتنا- از سال 87 که ساخت بازیهای رایانهای در ایران شروع شده، توانسته توجه ناشران خارجی را جلب کند.
ایران در عرصه ساخت بازیهای رایانهای رتبه برتر منطقه
خبرگزاری ايسنا , 18 آذر 1392 ساعت 15:05
ایتنا- از سال 87 که ساخت بازیهای رایانهای در ایران شروع شده، توانسته توجه ناشران خارجی را جلب کند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت: ایران در عرصه پیچیده هنر – صنعت – رسانه جایگاه خوب و رتبه برتر منطقه و حتی جهان اسلام را دارد و در آسیا هم مقام پنجم را کسب کردهایم.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مینایی با اشاره به اینکه سال ۸۷ پروژه طراحی و ساخت بازیهای رایانهای در داخل کشور کلید خورد، اظهار کرد: امروز بسیاری از بازیهای ما به نمایشگاههای بینالمللی راه یافتهاند و توانستهاند توجه ناشران خارجی را جلب کنند.
وی با بیان اینکه بازیهای رایانهای ژانر دفاع مقدس ما نیز مطرح است و شانس پخش پیدا کرده است، گفت: ایران در عرصه پیچیده هنر- صنعت - رسانه جایگاه خوب و رتبه برتر منطقه و حتی جهان اسلام را دارد و در آسیا هم مقام پنجم را کسب کردهایم، انشاءالله بتوانیم در آینده نزدیک با راهیابی به بازارهای اروپایی و آمریکایی در آنجا هم جایگاه مطلوبی داشته باشیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به بازی «مبارزان جنگل»، ادامه داد: مراحل طراحی و تولید این بازی سابقه بسیار طولانی دارد و تیم پروژه بیش از دو سال چگونگی استفاده از بهترین موتورهای گرافیکی دنیا را آموزش دیدند و سرانجام توانستند بازی سه بعدی در ژانر اولشخص تیراندازی با داستان مبارز خستگیناپذیری مانند میرزا کوچک خان جنگلی که ۹۳ سال از شهادت او میگذرد را با مدیای بازی به تولید برسانند و این فرهنگ را به فرزندانمان معرفی و همزادپنداری کنند تا روحیه مبارزه و استکبارستیزی نسل جوان ما تقویت شود.
مینایی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد کار مربوط به معرفی و تبلیغ اثر است، خاطرنشان کرد: بازیهای رایانهای ما علاوه بر بازار ایران باید به بازاهای جهانی راه پیدا کند؛ لذا انتشار بازی به زبانها عربی، انگلیسی و آلمانی از حداقلهای ماست تا در این بازارها عرضه قوی داشته باشد و نسخههای بعدی کار نظر ناشر خارجی را جلب کند؛ البته نیازمند ارائه نکات نوع، جدید و ابتکارانه در بازیهای رایانهایمان هستیم.
کد مطلب: 28724
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28724/ایران-عرصه-ساخت-بازی-های-رایانه-ای-رتبه-برتر-منطقه