بیخبری مخابرات استانها از مصوبه کاهش قیمت اینترنت
ایتنا- یک کارشناس: این مصوبه بسیار مفید است به شرطی که همه متولیان طرح در رابطه با این موضوع همکاریهای لازم را انجام دهند.
یک کارشناس درباره مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره کاهش تعرفه پهنای باند و مشکلاتی که برای شرکتهای اینترنتی ایجاد میشود گفت: با اینکه شرکتهای ارائه دهنده سرویسهای ADSL به مردم تخفیفهای مربوطه را روی سرویسها اعمال کردهاند، اما هنوز شرکت مخابرات اقدامی در مورد این موضوع نکرده است.
به گزارش ایتنا از ایسنا، زهرا خسروی اظهار کرد: قرار بود مصوبه ۱۵۲ بعد از یک سال بازنگری شود. ما جلسهای داشتیم و دوستان روی چنین طرحی کار میکردند و درحقیقت قرار بر این بود که در ابتدا هزینهها افزایش داشته باشد چرا که شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی به دلیل افزایش هزینهها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکردند.
او افزود: بعد از بررسیهای بسیار تعرفه مورد نظر به تصویب رسید اما وزیر ارتباطات دستور داد تا قیمتها کاهش پیدا کند. بعد از کارشناسی دوباره قرار بر این شد که هزینههای خطوط انتقال، پهنای باند و برق و مکان ۲۵ درصد کاهش یابند.
این مدیر شرکت اینترنتی در ادامه گفت: نهایتا طرح ابلاغ شد و ما نیز برروی سرویسهایمان کاهش هزینه را اعمال کردیم. متاسفانه هنوز با مخابراتهای استانی مشکل داریم و وقتی از این موضوع صحبت میکنیم که قیمتها باید ۲۵ درصد کاهش داشته باشد پاسخ میدهند که ما از مصوبه جدید خبری نداریم.
وی در ادامه با اشاره به مفید بودن طرح بیان کرد: مصوبه بسیار مفید است به شرطی که همه متولیان طرح در رابطه با این موضوع همکاریهای لازم را انجام دهند. در این بین مخابرات باید ملزم شود تا زودتر کاهش ۲۵ درصدی قیمت خطوط انتقال را اعمال کند.
خسروی در رابطه با اینکه چرا خود شرکتهای ندا یا PAP وارد عمل شدند و با دولت مذاکره کردند افزود: PAP ها ۱۱ شرکت خاص هستند که مشکلات خاص خود را دارند و دبیرخانه مشترکی نیز برای آنها به وجود آمده است. درحقیقت ما نمیتوانستیم منتظر اقدام سازمان نظام صنفی رایانهای بمانیم. آنها هم پیگیریها خودشان را انجام میدهند تا به نتیجه برسد.
این کارشناس در پایان در رابطه با اینکه چرا این طرح تخفیف فقط شامل شرکتهای ندا شده و سایر شرکتها را در بر نمیگیرد گفت: ADSL بیشتر مصرف خانگی دارد و بیشتر مردم از این شرکتها سرویس دریافت میکنند. با این حال به نظر من اگر چنین طرحی برای سایر شرکتها اجرایی شود، مفید خواهد بود.
اپراتورها فقط تو شهر ها خدماتشون بهتره چون اونجا بیشتر گیرشون میاد به روستاها زیاد توجهی ندارند من خودم تو روستام خط ایرانسل دارم اینترنتش افتضا فقط صبح یکم خوبه از بعد از ظهر و مخصوصا شب واسه بارگذاری یک سایت ده دقیقه باید منتظر بمونیم . تورو خدا حرفمونو به جایی برسونین