مارک زاکربرگ درباره خرید فناوری "اوکلوس ریفت" توسط فیسبوک گفت که رقم پرداختی، ارزش لازم را داشته است زیرا فیسبوک تنها برای "فناوریهای خاص" حاضر است دست به جیب شود.
به گزارش ایتنا فیسبوک به تازگی موفق شده است تا اوکلوس ریفت را با قیمت نجومی ۲ میلیارد دلار خریداری نماید.
این عینک ویژه بازیهای کامپیوتری میتواند دید سه بعدی ویژهای به کاربر ارائه کند و او را در وضعیت شبیهساز واقعیت در محیط بازی قرار دهد.
شایان ذکر است که با پرداخت این رقم، تنها در طول چند ماه، فیسبوک ۲۱ میلیارد دلار برای خرید "واتس اپ" و "اوکلوس ریفت" هزینه کرده است.
این موضوع نشان میدهد که فیسبوک قصد دارد تنها به یک شبکه احتماعی بودن بسنده نکند و آینده را از هم اکنون برای خود تضمین نماید.
زاکربرگ درباره این خرید میگوید: «به صورت طبیعی منطقی نیست که در فاصله اندکی برای خرید دو محصولِ چند میلیاردی اقدام کنیم، ولی هر دو مورد تنها به یک دلیل خریداری شدند و آن هم این بود که این فناوریها در تمام دنیا منحصر به فرد و خاص هستند و ما تنها برای فناوریهای خاص هزینه خواهیم کرد.»
اوکلوس ریفت یک عینک ویژه برای بازیهای کامپیوتری است که به صورت کامل چشمان کاربر را پوشانده و به کمک ارائه دولایه متفاوت تصویری که هریک بر روی یک چشم قرار میگیرند، به صورت کاملا سهبعدی محیط بازی برای گیمر شبیهسازی میشود.
این عینک حاصل فاز تحقیقاتی بلندمدتی است که ابتدا قرار بود به صورت یک فناوری متن باز عرضه گردد، اما با توجه به عرضه پروژه مورفیوس توسط سونی مایکروسافت نیز انحصار این فناوری را در اختیار گرفت تا در آینده صنعت گیم جایگاهی برای خود دست و پا نماید.
این عینک در آزمایشهای انجام شده تاثیر شگفتآوری بر تجربه بازی داشته است و به معنای واقعی کلمه، سیستم حضور در محیط بازی را برای گیمر تعریف میکند.