آیبیام شرکت عرضهکننده خدمات بازاریابیِ هدفمند را خرید
ایتنا-آی بی ام اخیراً شرکت سیلورپاپ را خریداری کرده است تا بتواند در حوزه بازاریابی آنلاین از آن استفاده کند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت pcworld، آی بی ام از خرید شرکت سیلورپاپ که در زمینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تخصص دارد، خبر داده است.
کار سیلورپاپ این است که پروفایل افراد و کاربران را از منابع مختلفی مثل شبکههای اجتماعی گردآوری و بر مبنای آنها برای افراد تبلیغات هدفمند و ویژهای ارسال میکند. این شرکت میتواند هم کاربران فردی را هدف تبلیغات و فعالیتهای بازاریابی خود قرار دهد و هم کسب و کارهای تجاری را. شرکت آی بی ام قصد دارد از تخصص و فناوریهای شرکت سیلورپاپ در بخش خدمات بازاریابی خود استفاده کند.
شرکت سیلورپاپ دارای ۸ هزار مشتری در سراسر جهان است که در میان آنها میتوان نامهای مشهوری مثل مزدا، استونی فیلد فارم و ادوَنس میکرو دیوایس را مشاهده کرد. یکی از جذابیتهای سیلورپاپ برای آی بی ام این است که این شرکت میتواند با بررسی رفتار کاربران در دنیای دیجیتال، نیازهای آنها را شناسایی کند.
شرکت آی بی ام جزئیات بیشتری درباره خرید سیلورپاپ ارائه نکرده است، اما انتظار میرود پرونده این قرارداد را در اواسط سال جاری میلادی ببندد. آی بی ام در سالهای گذشته شرکتهای دیگری را نیز که در حوزه بازاریابی و تبلیغات فعالیت میکردند، خریداری کرده بود. تیلیف (Tealeaf) و یونیکا از جمله مهمترین این شرکتها بودند.