ایتنا- تلاش گوگل، فیسبوک و توییتر برای حضور پررنگ در بازار تبلیغات همراه، ارزش مالی این بازار را بیش از پیش افزایش داده است.
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بوفالونیوز، برآوردها نشان میدهد که ارزش این بازار به ۳۱.۵ میلیارد دلار رسیده و این رقم در ماهها و سالهای آینده باز هم افزایش خواهد یافت.
سه شرکت یاد شده هر یک پلاتفورمهای تبلیغاتی اختصاصی خود را راهاندازی کردهاند و البته در حال حاضر شبکههای تبلیغاتی فیسبوک و توییتر موفقتر از گوگل عمل میکند. علت آن است که گوگل بیشتر در حوزه موتورهای جستجو فعال است و تخصص کافی در حوزه پلاتفورمهای تبلیغاتی همراه ندارد.
بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی EMarketer در حالی که سهم گوگل از بازار ۳۱.۵ میلیارد دلاری تبلیغات همراه در سال ۲۰۱۳ به ۴۹ درصد رسیده بود، این سهم امسال به ۴۷ درصد سقوط کرده است. در مقابل سهم فیس بوک از ۱۸ به ۲۲ درصد و سهم توییتر از ۲.۴ به ۲.۷ درصد رسیده است.
گوگل برای باقی ماندن در رقابت ابزار تازهای برای نمایش تبلیغات مرتبط با سلیقه کاربر در سایت یوتیوب به نام TrueView عرضه کرده ولی این اقدام برای موفقیت در بازار تبلیغات همراه کافی نیست. زیرا شرکتهای رقیب یعنی فیس بوک و توییتر برای حضور در بازار همراه تبلیغات پلاتفورم های اختصاصی بر مبنای علائق کاربران طراحی کردهاند.
در مقابل باید توجه داشت که اگر چه توییتر سهم مناسبی از این بازار ندارد، اما با خرید شرکت MoPub که در زمینه طراحی پلاتفورم های تبلیغاتی در دنیای تلفن های همراه تخصص دارد آماده مقابله با رقباست. شبکه خریداران خدمات MoPub بیش از یک میلیون گوشی و تبلت را در بر میگیرد که برابر با تعداد کاربران فعال سایت فیسبوک است.