سپ با خرید شرکت سیوای پلتفرم بازاریابی هدفمند خود را ارتقا میدهد
ایتنا- شرکت سپ قصد دارد شرکت سیوای (SeeWhy) را که عرضهکننده یک نرمافزار بازاریابی هدفمند است، خریداری کند.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت computerworld، شرکت آلمانی سپ قصد دارد شرکت سیوای را که صاحب نرمافزار ویژهای در حوزه بازاریابی هدفمند است، خریداری کند.
سپ قصد دارد با خرید این شرکت پلتفرم بازرگانی چندکاناله خود را که سال قبل با خرید شرکت هیبریس (Hybris) به دست آورده است، ارتقا بخشد.
نرمافزار شرکت سیوای دارای یک موتور محاسبهگر است که میتواند دادههای مورد نیاز خود از وبسایتهای تجارت الکترونیک را گردآوری کند و هر نوع دادهای، اعم از بازدید ساده کاربران از این وبسایتها تا رفتارهایی مثل خرید کردن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.
این نرمافزار از این طریق میتواند رفتار و کنشهای بعدی هر مشتری را به شیوه کارآمدتری تحت تاثیر قرار دهد. شرکت سیوای که در وبلاگ خود درباره این نرمافزار توضیحاتی ارائه کرده است، گفته: برای دادههایی که گردآوری میشود هیچ دستهبندی مشخصی وجود ندارد و کمپینهای بازاریابی که توسط این نرمافزار اجرا میشود بیش از هر چیز مبتنی بر رفتار فردی هر کدام از بازدیدکنندگان و شرایط آنی حاکم بر رفتار آنها است.
بر اساس این گزارش، فناوری شرکت سیوای در حال حاضر با ۳۰ شبکه تبلیغاتی، خدمات ایمیلی، شبکه اجتماعی و عرضهکنندگان خدماتی از این دست یکپارچه شده است و این بدان معنا است که به کمک این نرمافزار میتوان فعالیتهای بازاریابی را در کانالهای مختلفی دنبال کرد. سیوای در بوستون آمریکا واقع شده است و هماکنون بیش از چهار هزار مشتری دارد.
احتمال میرود شرکت سپ قرارداد خرید سیوای را در سه ماهه دوم امسال قطعی کند، اما هنوز مشخص نیست چه مبلغی را برای خرید آن خواهد پرداخت. شرکتهای سپ، اوراکل، آی بی ام، سیلزفورس و ادوبی که جزء بزرگترین عرضهکنندگان راهکارهای بازاریابی در جهان هستند اخیراً رقابت بیامانی را برای خرید شرکتهای کوچکتر فعال در این حوزه در پیش گرفتهاند.