ایتنا - برای منطقه خاورمیانه و آفریقا مرکز تحقیقاتی IDC پیشبینی کرد که بازار رشد 1.9 درصدی را تجربه کرده است و البته بهروزرسانی رایانههای رومیزی نیز در این منطقه دیده میشود.
عرضه رایانههای شخصی به اروپا، خاورمیانه و آفریقا(EMEA) در فصل دوم سال ۲۰۱۴ میلادی به ۲۱.۹ میلیون دستگاه رسید و مرکز تحقیقاتی IDC اعلام کرد که این رقم رشد ۱۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان میدهد.
به گزارش ایتنا از رایورز، این افزایش عرضه و فروش رایانههای شخصی در حالی اتفاق میافتد که منطقه EMEA برای هفتمین فصل متوالی کاهش فروش محصولات مذکور را تجربه کرده بود و به گفته کارشناسان، بازنشسته شدن سیستمعامل ویندوز XP و اجبار سازمانهای کوچک و متوسط برای خرید محصولات جدید مهمترین مسئلهای بود که باعث افزایش فروش رایانههای شخصی در منطقه شد.
برای منطقه خاورمیانه و آفریقا مرکز تحقیقاتی IDC پیشبینی کرد که بازار رشد ۱.۹ درصدی را تجربه کرده است و البته بهروزرسانی رایانههای رومیزی نیز در این منطقه دیده میشود.
رایانههای شخصی همراه در منطقه EMEA نیز با افزایش محبوبیت مواجه شدند و فروش آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸.۳ درصدی را تجربه کرد. این در حالی بود که در این منطقه فروش رایانههای شخصی رومیزی ۱۴.۱ درصد افزایش یافت.
این افزایش فروش تا حدودی توانست مشکلات موجود در بازار رایانههای شخصی را جبران کند. اما باید توجه داشت که رکورد فروش ۲۵ میلیون دستگاه رایانه در هر فصل بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ هنوز کسب نشده است.
"کرایستل لابسکو"( Chrystelle Labesque) مدیر تحقیقات مرکز رایانههای شخصی IDC در منطقه EMEA گفت: «وضعیت بازار رایانهها در این منطقه مثبت ارزیابی میشود و با این وجود باید توجه داشت که کاربران خانگی همچنان تمایل زیادی به خرید این محصولات نشان نمیدهند و تنها کاربران سازمانی از این دستگاهها خریداری میکنند.»