۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵

نکاتی درباره شکایت مایکروسافت از سامسونگ

ایتنا- ماجرای شکایت مایکروسافت از سامسونگ در چند روز اخیر به‌شدت در سطح رسانه‌ای موردبررسی قرار گرفت ولی بسیاری در بررسی مفاد این شکایت دچار ابهام شده بودند که د ادامه به بررسی جزئیاتی از این شکایت خواهیم پرداخت.
نکاتی درباره شکایت مایکروسافت از سامسونگ


ماجرای شکایت مایکروسافت از سامسونگ در چند روز اخیر به‌شدت در سطح رسانه‌ای موردبررسی قرار گرفت ولی بسیاری در بررسی مفاد این شکایت دچار ابهام شده بودند که د ادامه به بررسی جزئیاتی از این شکایت خواهیم پرداخت.


به گزارش ایتنا از رایورز، این شکایت بر محور قانونی با نام Royalty بنا شده است که در نخستین گام به‌نوعی به خراج دادن یک شرکت به شرکت دیگر شبیه به نظر می‌رسد.

این قانون در دو حالت قابل‌بررسی است.
در وضعیت نخست هنگامی‌که شرکتی برای ثبت یک اختراع اقدام کند، سایر شرکت‌هایی که بخواهند از این اختراع در محصولات خود بهره‌مند شوند باید بابت استفاده از آن به شرکت اختراع کننده مبلغی را پرداخت نمایند.
در مورد دوم نیز شرکت‌ها توافق می‌کنند تا بر سر مالکیت یک بازار، به‌جای رقابت با یکدیگر به سراغ یک توافق برسند و یکی از شرکت‌ها از بازار کنار کشیده و دیگری بابت حضور در بازار مربوطه به شرکتی که کنار کشیده‌ است درصدی از فروش را اختصاص دهد.


به‌این‌ترتیب ماجرای سامسونگ و مایکروسافت نیز به حضور در بازار تلفن همراه در آمریکا بازمی‌گشت که سامسونگ معتقد است که با خریداری شدن نوکیا توسط مایکروسافت عملا این شرکت به بازار تولید تلفن همراه در بازار آمریکا وارد شده است ولی مایکروسافت معتقد است که هیچ اقدامی برای تولید و عرضه تلفن‌های همراه در بازار نداشته است و همین عدم توافق نیز موجب شده تا ماجرا به دادگاه کشیده شود.

مایکروسافت معتقد است بابت ورود هر دستگاه از تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ به آمریکا رقم خاصی بنا به قرارداد به این شرکت آمریکایی اختصاص دارد و سامسونگ با عدم پرداخت این مبالغ باید علاوه بر پرداخت پل یادشده، سود آن را نیز محاسبه و پرداخت کند و در حال حاضر صحبت از رقمی نزدیک به ۳۱۴ میلیون دلار است.
 
کد مطلب: 31769
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ