به گزارش خبرنگار ايلنا ، ميرزايي، مدير اجرايي طرح فروشگاه ساز اينترنتي ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به اين مطلب كه اين طرح در سال 82 فعاليت خود را در قالب طرح تكفا و با حمايت دولت آغاز كرده ، اظهار داشت: اين طرح با اتكا به حداقل زير ساختهاي تجارت الكترونيك موجود در كشور و با شعار هر فروشنده ايراني يك تاجر اينترنتي است، سعي داشته بسترساز حضور تاجران و توليدكنندگان ايراني در عرصه تجارت الكترونيكي باشد. ميرزايي ، در ادامه افزود: عدم تكميل پروژههاي مربوط به زيرساختهاي تجارت الكترونيكي توسط دولت در زمانهاي مقرر و متوقف شدن بسياري از آنها از يك سو و مقاومت و ترس حركت از تجارت سنتي به تجارت الكترونيكي از سويي ديگر بزرگترين مدافع اجرايي كار بودهاند. وي ، با بيان اين مطلب كه طي يك سال گذشته دستيابي به برخي از موفقيتها ، پشتوانه ادامه و گسترش اين طرح بوده، گفت: عضويت بيش از 4 هزار تاجر و توليدكننده در فروشگاهساز اينترنتي ايران براي تجربه عملي و آموزش الفباي تجارت الكترونيك به تنهايي از تاثيرگذاري اجراي اين طرح حكايت داشته و تا بدانجا پيش رفته كه در دورههاي تخصصي تجارت الكترونيكي در مراكز آموزش و دانشگاهي متفاوت به عنوان ابزار آموزش تجارت الكترونيك به كار گرفته شده است. مدير اجرايي طرح فروشگاه ساز اينترنتي ايران ، تصريح كرد: راهاندازي بيش از 300 فروشگاه عملياتي در 12 استان كشور نشان از گستردگي حوزه فعاليت اين طرح داشته و در حال حاضر فروشگاه ساز اينترنتي ايران با حضور بيش از 300 فروشگاه اينترنتي ، شاهد بيشترين حضور يكپارچه تاجران ايراني در عرصه تجارت الكترونيكي است. وي ، خاطرنشان كرد: جذب بيش از يك ميليون مخاطب و بازديدكننده در سايتهاي راهاندازي شده توسط فروشگاه ساز اينترنتي ايران باعث شده كه از سوي بسياري از تاجران و توليدكنندگان اين عرصه از موفقيت حركتهاي خود در ميان مدت و حتي كوتاه مدت مطمئن شده و از سوي ديگر نشانه آمادگي جامعه ايراني در پذيرش پديدههاي جديد تكنولوژي و تجاري است. ميرزايي ، عنوان كرد: گسترش سيستمهاي پرداخت الكترونيكي فروشگاههاي راهاندازي شده با حضور درگاه پرداخت اينترنتي بانك پارسيان و سرويس حواله اينترنتي بانك ملت توانسته گزينههاي بيشتري را در اختيار خريداران و مديران فروشگاه جهت انجام ONLINE تعاملات مالي خود قرار دهد. وي ، افزود: جذب مجموعههايي از بدنه دولت براي ورود به عرصه تجارت الكترونيك مانند وزارت راه و سازمان نقشهبرداري نشانهاي از آمادگي بدنه دولت براي ارايه كالا و خدمات خود به مردم از كانال تجارت الكترونيكي بوده و فروش بيش از دو ميليارد ريال كالا در فروشگاههاي ايجاد شده و كسب درآمد براي مديران آنها موجب شده اگر چه نسبت به كل تجارت كشور سهم ناچيزي باشد ، اما نقطه شروع قابل اعتنايي براي فعالين مختلف حوزههاي اقتصادي كشور شود. وي ، خاطرنشان كرد: در كنار كليه دستآوردهاي فوق ، دغدغه معرفي فروشگاههاي اينترنتي فعال و كالاهاي ارايه شده توسط آنها در دنياي اينترنت موجب شد تا نخستين پورتال فروشگاهي كشور با آدرس WWW.ENTE KHAB.COM با حضور بيش از 200 فروشگاه فعال اينترنتي و با معرفي بيش از 20 هزار كالا راهاندازي شده و فعاليت خود را از مهرماه سال جاري آغاز كند. مدير اجرايي طرح فروشگاه ساز ينترنتي ايران، تصريح كرد: در حال حاضر اين پورتال فروشگاهي بيشتر از بزرگترين فروشگاههاي زنجيرهاي كشور كالا براي عرضه و معرفي به خريداران دارد.