مسابقه اپراتورهای آمریکایی برای ارزان کردن خدمات موبایل
ایتنا- شاید برای ما کمی عجیب باشد اما در آمریکا رقابت جالبی بین اپراتورهاست برای ارزان کردن تعرفهها و جذب مشترک!
همزمان با عرضه خدمات نسل جدید تلفن همراه در آمریکا، اپراتورهای این کشور برای جلب رضایت مشتریان رقابت شدیدی را برای ارزان کردن تعرفه هایشان آغاز کرده اند.
به گزارش ایتنا از فارس، به نقل از نکست دیجیت، با توجه به اشباع بازار تلفن همراه در آمریکا و عدم امکان جذب مشتری جدید، اپراتورهای آمریکایی باید بر روی مشتریان موجود سرمایه گذاری کرده و به هر نحو ممکن آنها را حفظ کنند. راحت ترین راه نیز گسترش دامنه خدمات اینترنتی و دیتا و کاهش هزینه هاست.
در این میان رقابت میان اپراتورهای اسپرینت و تی – موبایل تشدید شده و هر دو شرکت برخی تعرفه های خود را کاهش داده اند. به عنوان مثال اپراتور اسپرینت، هفته قبل سرویس جالبی را راه اندازی کرده است که در قالب آن از مشترکان خود تنها ۶۰ دلار در ماه می گیرد و به آنان امکان می دهد بدون محدودیت از سرویس های مکالمه صوتی، ارسال پیامک و سرویس های دیتا استفاده کنند. شرکت تی – موبایل سرویس مشابهی را به قیمت ۸۰ دلار در ماه ارائه می کند و AT&T فعلا چنین سرویسی ندارد.
البته راه اندازی این سرویس واکنشی به از راه رسیدن خدمات ارزان قیمت و نامحدود اپراتور تی –موبایل برای دسترسی به اینترنت و سرویس های دیتا بر روی خطوط پرسرعت نسل چهارم موسوم به LTE بوده است.
این اپراتورها برای جلب نظر اعضای خانوادهها به استفاده جمعی از سیمکارتهای خود نیز برنامه های متنوعی به اجرا گذارده اند و از جمله حجم داده قابل تبادل برای خانواده هایی که همگی از سیم کارت های اسپرینت استفاده میکنند دو برابر شده است.
کارشناسان معتقدند این رقابت ها در نهایت به ارزانی بی سابقه سرویس های دیتا و اینترنت همراه در آمریکا منجر شده و البته بر بازارهای مشابه در دیگر کشورهای جهان تاثیر می گذارد.