ایتنا-آمازون قصد دارد با عرضه پلتفرم جدیدی با خدمات تبلیغاتی AdWords گوگل رقابت کند.
شرکت آمازون قصد دارد پلتفرم تبلیغاتی جدیدی راهاندازی کند و در این حوزه با با گوگل رقابت کند. به گزارش وبسایت pcworld، شرکت آمازون قصد دارد با عرضه پلتفرم جدیدی با خدمات تبلیغاتی AdWords گوگل رقابت کند.
آمازون پلتفرم جدید خود را Amazon Sponsored Links نامیده است و قصد دارد از طریق آن آگهیهای تبلیغاتی را بر روی وبسایتهای خود و سایر وبسایتها منتشر کند. این اقدام ممکن است به کاهش آگهیهای گوگل که بر روی وبسایت آمازون منتشر میشود، بینجامد.
بر اساس این گزارش، شرکت آمازون که بزرگترین غول تجارت الکترونیک به شمار میرود به شرکای خود که در صنعت تبلیغات فعال هستند گفته است میتواند این پلتفرم را در سال جاری به صورت آزمایشی راهاندازی کند.
مقیاس وسیع فعالیتهای آمازون در حوزه تجارت الکترونیک میتواند موقعیت این شرکت در بازار تبلیغات اینترنتی را مستحکم کند و تجارت تبلیغاتی ۵۰ میلیارد دلاری گوگل را به چالش بکشد.
در حال حاضر اکثر آگهیهایی که بر روی وبسایتهای آمازون منتشر میشود توسط گوگل تأمین میشود. خود آمازون نیز به صورت محدود آگهیهایی را بر روی وبسایتهای خود و دیگران منتشر میکند.
اما این شرکت حالا قصد دارد این کسب و کار را گسترش دهد. احتمالاً پلتفرم جدید این شرکت قرار است سازوکاری شبیه به خدمات AdWords گوگل داشته باشد که آگهیهایی را که مرتبط با واژگان مورد جستجوی کاربران است، در فهرست جستجوها نمایش میدهد.