۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۹

بعد از عرضه آیفون جدید قیمت آیفون قبلی شما هر هفته چقدر افت خواهد کرد!؟

ایتنا- اینجاست که می‌گویند " نو که بیاد به بازار..." حالا حکایت آیفون‌های قدیمی است که به قیمت گزافی خریده‌اید!
بعد از عرضه آیفون جدید قیمت آیفون قبلی شما هر هفته چقدر افت خواهد کرد!؟


اپل به تازگی آیفون ۶ خود را در دو مدل رونمایی کرده است و حالا برخی از کاربران آیفون قبلی این شرکت که به دنبال خرید آیفون جدید این شرکت هستند و برخی نیز آیفون قدیمی خود را همچنان شایسه استفاده می‌دانند!

اما بهترین زمان برای فروش آیفون قدیمی کاربران دسته اول چه زمانیست؟ چه زمانی با کمترین ضرر می‌توانند پرچمدار بازنشسته خود را به فروش برسانند؟

هر چه که باشد حالا آیفون یا هر پرچمدار دیگری، وقتی که نسل جدید به بازار بیاید نسل قبلی خودبخود از تمرکز بازار خارج شده و روند کاهش قیمت را طی می‌کند. اصلا به قول ما ایرانی‌ها نو که آید به بازار کهنه شود دل‌آزار!

یکی از وب‌سایت‌های مطرح خرید و فروش کالاهای دیجیتال دست دوم و کارکرده دست به تحلیل و بررسی بازار جالبی زده و قیمت صدها آیفون به فروش گذاشته شده در این وب‌سایت را پس از عرضه آخرین مدل آیفون یعنی آیفون 5S در سال گذشته مورد بررسی قرار داده است. بر اساس نتایج بدست آمده:

- ۲ هفته پس از عرضه آیفون جدید، آیفون‌های قدیمی شاهد کاهش ارزش ۱۱ درصدی بوده‌اند.
- ۴ هفته پس از عرضه آیفون جدید آنها شاهد کاهش ارزش ۱۵ درصدی بوده‌اند.
- ۶ هفته پس از عرضه آیفون جدید آنها شاهد کاهش ارزش ۱۸ درصدی بوده‌اند.
- در هفته هفتم پس از عرضه آیفون جدید آنها شاهد کاهش ارزش ۲۱ درصدی بوده‌اند.

البته این در مورد تمامی پرچمدارها صدق نمی‌کند و به طور مثال در خصوص همین آیفون ۵S، هنگامی که بازار آمد مشتریان منطقی بازار همچنان آیفون ۵‌ را از نظر طراحی به نسل جدید ترجیح می‌دادند و دقیقا به همین دلیل این فرمول‌ها و پیش‌بینی‌های بازار اصلا در خصوص آن محقق نشد!

اما در خصوص بازارهایی مانند ایران که اصولا شرکت‌ها به طور مستقیم نسبت به عرضه محصول اقدام نمی‌کنند عوامل دیگری نیز در روند کاهشی قیمت محصولات قدیمی صدق نکند به طور مثال وقتی یک واردکننده یا توزیع‌کننده همچنان مدل‌های قدیمی را در انبار دارد و در برابر عرضه مدل‌های جدید به بازار مقاومت می‌کند این کاهش ارزش در مدل‌های قدیمی شاید کمی به درازا بکشد.
در عین حال قیمت عرضه محصولات با قیمت جهانی تفاوت دارد و معمولا قیمت زمان عرضه در هفته‌های بعدی به مراتب پائین‌تر خواهد بود و این زمان آغاز شیب کاهش قیمت در پرچمداران قبلی را به تعویق می‌اندازد.

در هر صورت هر چه که باشد این آمار تحلیلی می‌تواند در تصمیم‌گیری بیشتر محصولات موثر باشد و بتوانید محصول و یا پرچمدار بازنشسته خودتان را با ضرر کمتری فروخته و به سراغ یک پرچمدار جوان‌تر بروید! اگر همین تصمیم را دارید ظاهرا باید زودتر بجنبید!


منبع: فارنت
کد مطلب: 32419
نام شما
آدرس ايميل شما

بنظر شما مهم‌ترین وظیفه دولت جدید در حوزه IT چیست؟
حمایت از بخش خصوصی حوزه فاوا
افزایش سرعت اینترنت
کاهش تعرفه اینترنت
رفع فیلترینگ