۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴

LCDهایی که رنگ ها را می بینند!

ایتنا- دانشمندان در تلاش هستند نسل جدیدی از LCD ها را تولید کنند که با الهام گرفتن از توانایی منحصربفرد ماهی مرکب طراحی شده است.
LCDهایی که رنگ ها را می بینند!


به گزارش ایتنا از مهر، دانشمندان از مدتها پیش محصور توانایی خیره کننده ماهی‌های مرکب در احساس رنگ محیط اطراف و تغییر رنگ فوری پوستشان بوده اند.

آنها با آگاهی از این موضوع پروژه‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند که در آنها با الگو برداری از همین توانایی حیرت انگیز موادی با قابلیت تغییر رنگ فوری تولید می‌شود و اکنون می‌توان نمایشگر LCD با همین قابلیت را در زمره جدیدترین پروژه‌های علمی جهان به شمار آورد.

این فناوری نوین متشکل از نمایشگر تمام رنگی است که در آن از پیکسل‌های ۵ میکرونی ساخته شده از نانولوله های آلومینیومی برای تولید سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی استفاده شده است.

دانشمندان دانشگاه رایس که این فناوری نوین را ابداع کرده‌اند با تنظیم الکترونیکی طول و فضای بین نانولوله‌های آلومینیومی این امکان را فراهم کرده‌اند که شیوه انعکاس نور در آن‌ها تغییر یابد. به عبارت دیگر هر یک از پیکسل‌های موجود در این نمایشگر قابلیت تولید طیف وسیعی از رنگ‌ها را دارد.

یکی از نکات جالب توجه این نوآوری اندازه پیکسل‌هاست به طوریکه تقریبا یک چهلم ابعاد پیکسل‌هایی هستند که در نمایشگرهای LCD فعلی به کار گرفته می‌شوند.

دانشمندانی که این نمایشگر جدید را تولید می‌کنند معتقدند فناوری جدیدشان به نوعی قابلیت "دیدن" رنگ‌های محیط اطراف را دارد و بر این اساس می تواند رنگش را تغییر دهد.
کد مطلب: 32519
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام