ایتنا- مایکروسافت به زودی برند نوکیا را از گوشیهای رده بالای تولیدی خود حذف میکند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از پایگاه سینت، مایکروسافت یک گام دیگر به تغییر برند "نوکیا" از گوشیهای ویندوزی لومیا نزدیکتر شده اما همچنان این برند را روی گوشیهای رده پایین تولیدی خود حفظ خواهد کرد.
اولین گوشی لومیا که برند نوکیا را دیگر به همراه نخواهد داشت به زودی تولید میشود، اما برند نوکیا از تمام گوشیهای این شرکت بهطور کامل حذف نخواهد شد و روی گوشیهای رده پایین باقی خواهد ماند.
مایکروسافت در ماه آوریل بخش تلفنهای همراه نوکیا را به قیمت هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. قراردادی که براساس آن مایکروسافت به تولید گوشیهای همراه با برند لومیا ادامه خواهد داد. شرکت فنلاندی نوکیا نیز به حیات خود ادامه میدهد اما دیگر هیچ ارتباطی با ساخت تلفن همراه ندارد.
در راستای این قرارداد مایکروسافت همچنین حق استفاده از نام "نوکیا" روی گوشیهای جدید را خریداری کرد، اما در حال کنار گذاشتن این برند و استفاده از برند جدید "مایکروسافت لومیا" برای گوشیهای جدید خود است.
تولا ریتیلا - نایب رییس بخش بازاریابی گوشیهای مایکروسافت - گفت: ما به زودی منتظر رونمایی از گوشیهای مایکروسافت لومیا هستیم.
وی تغییرات ایجاد شده را یک پیشرفت طبیعی خواند و این مساله را که این تغییرات باعث منسوخ شدن گوشیهای کنونی نوکیا شود را رد کرد.
ایجاد این تغییر اساسی برای تقویت سیستم عامل ویندوز برای مایکروسافت منطق تجاری دارد. سیستم عامل ویندوز موبایل تاکنون نتوانسته با رقبایی نظیر IOS اپل و اندروید گوگل رقابت کند. اما این دومین بار است که مایکروسافت گوشیهای قدیمی خود را به طور کامل کنار میگذارد.
این شرکت پیشتر پس از عرضه گوشیهای ویندوز موبایل ۸ گوشیهای ویندوز موبایل هفت را از رده خارج کرد و نرمافزارهای جدید دیگر با گوشیهای موجود سازگار نبودند. نسل جدید گوشیهای ویندوزی قرار است با ویندوز ۱۰ سازگار باشند.
این در حالی است که مایکروسافت به عرضه گوشیهای سطح پایین نظیر نوکیا ۱۳۰ با برند نام آشنای نوکیا ادامه خواهد داد. این گوشیهای ارزانقیمت برای مایکروسافت حائز اهمیت هستند، زیرا صنعت تلفن همراه به دنبال بازارهای نوظهوری نظیر هند و چین است.
ساختن تلفن همراه برای مایکروسافت در کوتاهمدت سودآور نخواهد بود.
نوکیا اگرچه هرگز در بازارهای آمریکا یک قدرت بلامنازع نبود، اما نام نوکیا بخشی از حافظه تاریخی صنعت تلفن همراه در اروپا و دیگر بخشهای جهان است.
تا همین چند سال قبل که سامسونگ سلطه بازار را در دست گیرد، نوکیا بزرگترین سازنده تلفن همراه جهان بود و برای بسیاری از کاربران که اولین تلفن همراه آنها احتمالا نوکیا بوده و هنوز یک ارتباطی احساسی با گوشیهایی نظیر نوکیا ۳۲۱۰ دارند، از بین رفتن این برند دشوار خواهد بود.