فولکس واگن و مرسدس بنز از خودروسازان خواستند پلتفرمهای جداگانهای را برای استفاده از اطلاعات در خودرو طراحی کنند تا مانع دسترسی گوگل به اطلاعات مشتریانشان شوند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، مارتین وینترکورن، مدیرعامل فولکس واگن در یک کنفرانس صنعتی در مونیخ اظهار کرد: ما به دنبال اتصال به سیستم دیتای گوگل هستیم اما میخواهیم بر خودروهای خود مسلط باشیم.
با تقاضای مصرف کنندگان برای اتصال بیسیم در داخل خودرو، خودروسازان خدمات اینترنت بیشتری را در خودروهایشان فراهم میکنند و همچنین محصولاتشان را به سیستمهایی مجهز میکنند که امکان ارتباط میان دو خودرو را فراهم میکند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل و اپل سیستمهای تعبیه شده در خودروهایی را فرصتی برای گسترش حضور خود میبینند.
دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر - شرکت مادر مرسدس بنز - که در کنار وینترکورن در این کنفرانس حضور داشت، از مطرح شدن عرضه سیستمهای اختصاصی خودروسازان برای پردازش و ذخایر اطلاعات خودرو استقبال کرد زیرا به گفته وی، چنین سیستمهایی نیاز به شرکتهای ثالت را رفع میکنند.
اما نگاه گوگل فراتر از فراهم کردن رابط کاربری داخل خودرو و خدمات نقشه برای خودروسازان است. این غول اینترنتی خودروی بدون راننده تخم مرغ شکلی را طراحی کرده که نشان میدهد ممکن است روزی به رقیبی برای خودروسازان تبدیل شود.