ایتنا - تنها 5 درصد از افراد بالای 65 سال از توئیتر استفاده میکنند و این در حالی است که بخش اعظم مخاطبان شبکه اجتماعی Pinterest را زنان 25 تا 34 سال تشکیل میدهند.
اطلاعات شبکه اجتماعی دنیای واقعی را نمایان نمیکند
15 آذر 1393 ساعت 12:01
ایتنا - تنها 5 درصد از افراد بالای 65 سال از توئیتر استفاده میکنند و این در حالی است که بخش اعظم مخاطبان شبکه اجتماعی Pinterest را زنان 25 تا 34 سال تشکیل میدهند.
محققان هشدار دادند، کلاندادههایی که از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر بهدست میآیند قادر به نمایش درست دنیای واقعی نیستند و تحلیلها در این زمینه بر پایه اطلاعات مغرضانه و نادرست صورت میگیرد.
به گزارش ایتنا از رایورز، محققان علوم رایانه در دانشگاههای McGill، مونترال و Carnegie Mellon به این نتیجه رسیدهاند که رسانههای اجتماعی در بیشتر مواقع برای نشان دادن بازتابی از جامعه جهتگیری میکنند و بخش اعظم جامعه در این قبیل شبکهها حضور ندارند.
به عنوان مثال، تنها ۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال از توئیتر استفاده میکنند و این در حالی است که بخش اعظم مخاطبان شبکه اجتماعی Pinterest را زنان ۲۵ تا ۳۴ سال تشکیل میدهند و به همین خاطر نمیتوان با بررسی روی این افراد، نتایج قابل قبول به دست آورد.
کد مطلب: 33463
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33463/اطلاعات-شبکه-اجتماعی-دنیای-واقعی-نمایان-نمی-کند