ایتنا- دوشنبه مجازی اصطلاحی است که شرکتهای تجاری برای تشویق مردم به خرید آنلاین و مجازی ابداع کردهاند.
برندهای مختلف با ارائه تخفیف به استقبال سال نو میلادی رفتند Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/844946/#ixzz3KiySXORZ
استقبال جهانی از دوشنبه دیجیتالی
روزنامه دنیای اقتصاد , 11 آذر 1393 ساعت 12:42
ایتنا- دوشنبه مجازی اصطلاحی است که شرکتهای تجاری برای تشویق مردم به خرید آنلاین و مجازی ابداع کردهاند.
آخرین روز جمعه ماه نوامبر که به جمعه سیاه در بسیاری از کشورهای جهان معروف است، آغازی برای سنت معروف خرید برای تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی محسوب میشود.
جمعه سیاه امسال اما در بعضی از شهرها و کشورها بسیار شلوغ و پر هیاهو برگزار شد و مردم به امید خرید محصولات و کالاهای مختلف با قیمتهای ارزان و تخفیف خورده به خیابانها و فروشگاهها هجوم آوردند.
درحالیکه جمعه سیاه اولین جمعه بعد از جشن شکرگزاری است، اولین روز دوشنبه بعد از این جشن هم با نام «دوشنبه مجازی» یا Cyber Monday شناخته میشود و در واقع ادامه روند خرید برای سال نو میلادی است.
دوشنبه مجازی که بیشتر در ایالات متحده آمریکا برگزار میشود، اصطلاحی است که شرکتهای تجاری برای تشویق مردم به خرید آنلاین و مجازی ابداع کردهاند. این اصطلاح اولین بار در روز ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۵ شکل گرفت.
از آن سال تا حالا فروشگاههای مجازی و آنلاین در این روز محصولات و کالاهای مختلف را با قیمتهای ارزان و تخفیف عرضه میکنند و به همین دلیل معمولا شاهد فروش قابل توجهی هم هستند. تا جایی که بر اساس آمار منتشر شده در این زمینه، فروش آنلاین در روز دوشنبه مجازی سال ۲۰۱۳ با رشد سالانه ۶/۲۰ درصدی به رکورد ۲۹/۲ میلیارد دلار رسید. این آمارها نشان دادند که متوسط هزینه هر سفارش آنلاین در این روز در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۲۸ دلار بوده است.
حالا دوشنبه مجازی علاوه بر آمریکا در کشورهای دیگر مانند آرژانتین، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، دانمارک، آلمان، ایرلند، اوگاندا، ژاپن، پرتغال، سوئد و بریتانیا هم برگزار میشود. با این اوصاف آن دسته از خریدارانی که ترجیح میدهند خرید ویژه تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی خودشان را با دردسر کمتر و در آرامش بیشتری انجام بدهند، دوشنبه مجازی را به جمعه خاکستری ترجیح میدهند.
در واقع این دسته از خریداران بیشتر خریدارانی هستند که وبگردان خوبی بوده و آشنایی کافی با فروشگاههای آنلاین معتبر و اخبار مربوط به تخفیف و خریدهای آنها دارند. اغلب خریداران روز دوشنبه مجازی در کنار محصولات و کالاهایی دیگری مانند پوشاک و لوازم خانه، بیشتر از میان محصولات و گجتهای دیجیتالی و تکنولوژی خرید میکنند.
با این حال در این روز بسیاری از فروشگاههای خرده فروشی آنلاین معتبر مانند وال مارت و آمازون، تخفیفهایی را به کاربرانشان ارائه میکنند که آنها را برای در خانه ماندن و خرید اینترنتی از پشت کامپیوتر شخصیشان متقاعد میکند. این در حالی است که بعضی دیگر از فروشگاهها مانند Best Buy و Target امسال بیشتر روی فروش در جمعه سیاه متمرکز شدهاند و تا روز اول دسامبر که با دوشنبه مجازی امسال همزمان شده بود، خبری درباره تخفیفهای احتمالی خرید در فروشگاههای آنلاینشان منتشر نکردند.
در نهایت روز گذشته دوشنبه خاکستری مثل هر سال پرطرفدار، از پشت کامپیوترهای شخصی و از طریق اینترنت دنبال شد. براساس گزارشهای مختلف دو مجله معتبر PC World و Business Insider، در اینجا میتوانید با بعضی از پرفروشترین محصولات بازار دیجیتال که در این روز به فروش رسیدند، آشنا شوید:
گوشی Moto X از موتورولا، یکی از ارزانترینها:
کد مطلب: 33475
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33475/استقبال-جهانی-دوشنبه-دیجیتالی