ایتنا-بیش از نیمی از خریدهای کریسمس مربوط به آیفون و آیپد می باشد .
اپل امسال هم مانند چند سال گذشته بخش قابل توجهی از خریدهای کریسمس را به خود اختصاص داده، به گونهای که ۵۱ درصد از وسایل خریداری شده آیفون و آیپد هستند.
به گزارش ایتنا از فارس ، بررسیهای موسسه فلوری نشان میدهد که بیش از نیمی از خریدهای کریسمس مربوط به این دو وسیله پرطرفدار ساخت اپل است.
نکته جالب در این میان استقبال رو به افزایش از گوشی لومیا شرکت مایکروسافت است.
اگر چه مدت زمان زیادی از خرید نوکیا توسط مایکروسافت و ورود شرکت یاد شده به دنیای محصولات همراه نمیگذرد، اما سری گوشی های لومیا ۵.۸ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. البته به طور کلی رتبه دوم بعد از اپل با ۱۸ درصد متعلق به سامسونگ است و سونی و ال جی هم در رتبه های بعدی قرار دارند.
به طور کلی سامسونگ رتبه اول را در بازار تلفن همراه هوشمند در جهان داراست، اما این وضعیت در تعطیلات فصل کریسمس دگرگون می شود و مردم ترجیح میدهند برای خرید محصولات ارزشمند برای هدیه دادن به سراغ اپل بروند.
محققان فلوری میگویند به ازای هر یک گوشی یا تبلت فعال شده سامسونگ ۲.۹ گوشی و تبلت ساخت اپل فعال شده است.
در برابر هر وسیله فعال شده ساخت سامسونگ هم ۸.۸ وسیله ساخت اپل فعال شده است.
روند جدید دیگر بازار خرید کریسمس امسال استقبال از فبلتهاست. فبلتها از نمایشگرهایی بزرگتر از ۵.۵ اینچ و کوچک تر از ۷ اینچ برخوردارند.
همین مساله استقبال از Galaxy Note 4 سامسونگ و iPhone 6 Plus را به شدت افزایش داده است.
به طور کلی ۱۳ درصد از کل محصولات الکترونیک فعال شده در ایام خرید کریسمس را فبلتها تشکیل میدهند که در مقایسه با رقم ۴ درصدی سال قبل رشد چشمگیری را نشان میدهد.
در مقابل میزان فعال سازی تبلت ها از ۱۷ به ۱۱ درصد سقوط کرده است.