پیشروی یاهو و عقبنشینی گوگل در دنیای جستوجوی اینترنتی
ایتنا- در بازار موتورهای جستوجو، گوگل و یاهو دو رقیب دیرینه هستند که البته گوگل تا پیش از این توانسته سهم بیشتری از کاربران را به خود اختصاص دهد.
سهم گوگل در دنیای جستوجوی اینترنتی در آمریکا به کمترین میزان خود از سال 2008 به این سو رسیده و در مقابل یاهو توانسته رشد بیسابقهای در 5 سال اخیر داشته باشد.
به گزارش ایتنا از فارس، نتایج تحقیقات StatCounter نشان میدهد گوگل در ماه دسامبر سال 2014 کنترل 75.2 درصد از بازار جستجوی آنلاین امریکا را در دست داشته که نسبت به رقم 79.3 درصدی دسامبر سال 2013حدود 4 درصد کاهش نشان میدهد.
البته گوگل هنوز با فاصله زیاد در این زمینه از مایکروسافت و یاهو جلوتر است. موتور جستجوی بینگ مایکروسافت با سهم 12.5 درصدی در رتبه دوم و یاهو با در اختیار داشتن 10.4 درصد از بازار در رتبه سوم است که نشانگر رشد نسبتا خوب آن است.
یکی از دلایل این مساله ابتکار عملهای یاهو برای کنترل بیشتر بازار جستجو است. به عنوان مثال یاهو توانسته به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر اینترنتی فایرفاکس مبدل شود و به حضور گوگل در آن خاتمه دهد.
باید توجه داشت که ۱۲ درصد از کاربران اینترنت در آمریکا از فایرفاکس برای گشت و گذار در فضای مجازی استفاده میکنند. دیگر جستجوگرهای اینترنتی در مجموع صرفا دو درصد از بازار جستجو را در اختیار دارند.