کشمکش مایکروسافت با مقامات چینی برای تداوم حضور در بازار این کشور
ایتنا- هدف مایکروسافت، تبدیل کشور پرجمعیت چین به بزرگترین بازار مصرفی محصولات خود است.
مایکروسافت میگوید در حال همکاری نزدیک با مقامات چینی است تا مطمئن شود قوانین این کشور را نقض نکرده و از تحقیقات در حال انجام دولتی سربلند بیرون آید.
به گزارش ایتنا از فارس، مایکروسافت میگوید علیرغم همه این چالشها برآورده کردن درخواستهای دولت چین اقدامی چالشبرانگیز است.
حضور در بازار چین برای مایکروسافت اهمیت فراوانی دارد، زیرا این شرکت به فروش بالای نرم افزارها، سیستمعاملها، گوشیها و کنسولهای بازی خود در این بخش از جهان امید فراوانی بسته است.
مایکروسافت قصد دارد چین را به یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی خود مبدل کند.
این شرکت با هدف به چالش کشیدن گوشیهای هوشمند شیاومی در چین دو گوشی تازه خود با قیمت متوسط موسوم به Lumia 640 و 640 XL را هم در کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا عرضه کرده و امیدوار است چینیها از آن استقبال کنند.
استفان الاپ معاون اول واحد خدمات تجاری و وسایل مایکروسافت گفته است اگر چه این شرکت در چین درگیر یک منازعه مالیاتی است و در مورد انحصارطلبی تجاری احتمالی آن هم تحقیقاتی در جریان است، اما قصد دارد در چین کماکان به پیش برود، زیرا آن را یک بازار مهم میداند.