ایتنا- تبلیغات پیامکی بعضا مخل مخاطبان میشوند،وبه نوعی ضد تبلیغ تبدیل خواهند شد.
علی اکبر فرهنگی با اظهار نظر درباره تبلیغاتی که از طریق پیامک به مخاطبان ارائه میشود، تصریح کرد که «این تبلیغات که بعضا مخل مخاطبان خود میشود، به نوعی ضد تبلیغ خواهد شد.»
این مدرس دانشگاه سپس گفت: من از همین جا به عزیزانی که این گونه تبلیغات را اعمال میکنند اعلام میکنم که با این روش نه تنها چیزی گیرشان نمیآید، بلکه یک نوع مقاومتی را در برابر کالای خودشان بسیج میکنند.
به گزارش ایتنا از ایسنا، اولین نشست خبری کنفرانس مدیریت تبلیغات با حضور علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات و رئیس کنفرانس، صبح امروز در دانشکده مدیریت دانشگاه خبر برگزار و از سایت این کنفرانس رونمایی شد.
دکتر علی اکبر فرهنگی در ابتدای این نشست گفت: تبلیغات در حال حاضر مقوله فراگیری در تمام جوامع است.
با توجه به اینکه جوامع بشری نیاز مبرمی به ارتباط با یکدیگر داشته و دارند و این ارتباط در واقع باید کارهای آنها را در رویارویی با یکدیگر معنیدار کند، بنابراین سازمانهای متعددی تحت این عنوان شکل گرفتهاند که من همه اینها را پرتویی از ارتباطات میبینم؛ ارتباطاتی که انسانها علاقهمندند بین خودشان و دیگران داشته باشند.
وی سپس توضیح داد: در ارتباطاتی که ما با یکدیگر برقرار میکنیم دو هدف بزرگ مد نظرمان است؛ اول اطلاعرسانی به دیگران و دوم اثرگذاری به دیگران؛ بنابراین تبلیغات در واقع یک فعالیت ارتباطی است که هم ما را مطلع میکند که چه اتفاقاتی رخ داده است و هم اینکه ما را آماده میکند تا یک کالای بخصوصی را آنطور که میخواهیم انتخاب و مورد استفاده قرار دهیم.
این چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات در ادامه سخنانش در این نشست به فعالیتهای جدید کنفرانس مدیریت تبلیغات اشاره کرد و یادآور شد: در ایران فعالیت جدیدی که ما میخواهیم به عنوان کنفرانس در این زمینه شکل بدهیم دو نکته مهم مد نظرمان است، اول اینکه باید اطلاعات دقیق و درست از آنچه که در حوزه تبلیغات انجام گرفته و میگیرد در اختیار جامعه بگذاریم ضمن اینکه ما باید به عنوان یک کشور اسلامی صاحب تمدن دارای حرف، حرفهایی را به جهانیان منتقل کنیم.
وی سپس به برشمردن اهداف کنفرانس مدیریت و تبلیغات پرداخت.
بررسی و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی، ایجاد بستری برای هماندیشی و همافزایی میان پژوهشگران فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی، آسیبشناسی مدیریت تبلیغات در سازمانهای دولتی و خصوصی، ایجاد بستری برای همسویی و هم افزایی میان مراکز علمی، دانشگاهی و آژانسهای تبلیغاتی از جمله مهمترین اهداف این کنفرانس است که در صحبتهای علی اکبر فرهنگی به آن اشاره شد.
دکتر فرهنگی در همین راستا با اشاره به همکاری آژانسهای تبلیغاتی با دانشگاهها خاطرنشان کرد: متأسفانه آژانسهای ما تقریبا خیلی زیاد با مراکز علمی در ارتباط نبودند.
این در حالی است که دانشکده علاقهمند است تا چنین اتفاقی رخ بدهد و پای آژانسهای تبلیغاتی به دانشکدهها باز شود و ما از تجارب عملی آنها سود ببریم.
در واقع ما میخواهیم از تجارب عملی بهرههای زیادی بگیریم؛ به ویژه که بازار ایران، بازار منحصر به فردی بوده و هست و ما که در اینجا یک بخش کارمان آموزش جوانان در حوزه کسب و کار است و به این تجربهها نیازمندیم.
رئیس کنفرانس مدیریت و تبلیغات در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: تم اصلی ما در این زمینه تبلیغات تجاری خواهد بود. تبلیغات دو شاخه خیلی بزرگ دارد که تبلیغات تجاری بیشتر مد نظر ما قرار خواهد گرفت.
تبلیغات غیرانتفاعی، بودجهریزی تبلیغات، تبلیغات الکترونیکی، تبلیغات و رسانه، ارتباط برند تبلیغات و فرهنگ، تبلیغات مکتوب و چاپی، آژانسهای تبلیغاتی، جامعهشناسی تبلیغات، روانشناسی تبلیغات، تبلیغات در شبکههای اجتماعی، خلاقیت و نوآوری در تبلیغات از جمله محورهای اصلی این کنفرانس در بخش علمی خواهد بود.
فرهنگی سپس در بخش پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا برای این کنفرانس مدعو خاصی را دعوت خواهید کرد؟ پاسخ داد: هنوز دعوتی انجام نشده اما قطعا از اعضای محترم اتاق بازرگانی و دولتمردانی که دستاندرکار این عرصه هستند دعوت خواهیم کرد. همچنین در همین جا از مدیران رسانههای شما هم نیز دعوت میکنیم که در این کنفرانس شرکت کنند.
این چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات درباره کنترل حجم تبلیغات خارجی با توجه به مشکلاتی که در صنایع داخلی کشور خودمان مطرح است، گفت: ما باید در عرصه تبلیغات به این نکته توجه کنیم که از چه روشهایی استفاده کنیم که اثربخش باشند، وگرنه فقط خرج کردن در تبلیغات مهم نیست و ربطی به بهتر و بدتر بودن ندارد و من منکر هزینه و پول نیستم اما تأکید میکنم مدیران محترم صنایع کشورمان باید بیایند و فکری بکنند، ضمن اینکه این دانشکده در این زمینه یاور آنها خواهد بود و اگر بخواهند کار تبلیغاتی انجام بدهند ما حتما کمکشان میکنیم.
رئیس کنفرانس مدیریت تبلیغات در ادامه درباره وضعیت تبلیغات کشورمان در قیاس با سایر کشورهای دنیا تصریح کرد: تبلیغات علیالاصول به گسترش صنعت و بازرگانی بستگی دارد؛ یعنی در واقع این دو پا به پای هم حرکت میکنند.
هر چقدر صنعت و بازرگانی رونق بیشتری پیدا کند، تبلیغات هم ناچار است خودش را با او به جلو حرکت دهد.
اگر خدایی ناکرده صنعت و بازرگانی عقب باشد، طبیعتا تبلیغات هم عقب میماند.
وی در همین زمینه مطرح کرد: طی سالهای اخیر با تجربههایی که داشتم، کم و بیش شاید صنعت ما آنقدری که درخور کشوری مثل ایران باشد، نبوده و نتوانسته خیلی تبلیغات ما رشد پیدا کند، اما ما به تدریج میبینیم که این اتفاق روز به روز به جلو حرکت و گسترش بیشتری پیدا میکند.
وی سپس در بخش دیگری از این نشست خبری درباره تبلیغاتی که از طریق پیامک به شهروندان ارسال میشود و بعضا آنها را آزردهخاطر میکند، توضیحاتی را ارائه داد.
علی اکبر فرهنگی بر استفاده درست از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: اگر دیگران درست استفاده کنند ما هم قطعا میتوانیم.
این تبلیغات که به شکل پیامک به مخاطبان ارائه میشود که بعضا مخل مخاطبان خود میشود به نوعی ضد تبلیغ خواهد شد.
من از همین جا به عزیزانی که این گونه تبلیغات را اعمال میکنند اعلام میکنم که با این روش نه تنها چیزی گیرشان نمیآید، بلکه یک نوع مقاومتی را در برابر کالای خودشان بسیج میکنند.
در پایان این نشست دکتر مسعود کیماسی، استاد دانشگاه و دبیر علمی کنفرانس مدیریت تبلیغات سخنان کوتاهی را بیان کرد.
وی گفت: امیدوارم شرکتهای متفاوتی که ما از آنها در این کنفرانس دعوت خواهیم کرد، مشارکت داشته باشند.
خوشبختانه ما در کشورمان در عرصه تبلیغات شرکتهای موفقی داشتیم که تبلیغات موفقی را به همراه داشتهاند.
ما دعوتهایمان را تا حدودی انجام دادهایم و حداقل ۱۰۰ شرکت برای حضور در این کنفرانس مد نظرمان بوده که امیدوارم همه آنها به دعوتمان لبیک بگویند.
این استاد دانشگاه سپس مطرح کرد: آنچه که در کنفرانس مدیریت تبلیغات به شکل ضروری مد نظرمان قرار گرفته است نقش و جایگاه شرکتهای تبلیغات بازار است و تلاشمان این است که حتما در این کنفرانس شرکت کنند.
در پایان این نشست سایت کنفرانس مدیریت تبلیغات توسط پرفسور علیاکبر فرهنگی (رئیس کنفرانس و چهره ماندگار مدیریت و ارتباطات) رونمایی شد.
زمان برگزاری کنفرانس تبلیغات مدیریت پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۴ است و آخرین فرصت ارسال مقالات ۱۰ اردیبهشتماه ۹۴ عنوان شده است.
همچنین اعلام نتایج داوری مقالات یکشنبه، ۲۰ اردیبهشتماه ۹۴ خواهد بود.
آخرین فرصت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی یا تجربیات عملی سهشنبه یکم اردیبهشتماه ۹۴ اعلام شده است.
مکان برگزاری این کنفرانس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، سالن همایشهای الغدیر خواهد بود.