پایان اختلال 12 ساعته آی تیونز و فروشگاه برنامههای اپل
ایتنا- نقص فنی عامل اختلال 12 ساعته اپل و آیتیونز بوده است.
فروشگاه App Store اپل و برنامه آیتیونز آن بعد از اختلالی تقریبا ۱۲ ساعته به حالت عادی بازگشتهاند و این شرکت یک نقص فنی را عامل مشکل مذکور دانسته است.
به گزارش ایتنا از فارس، مشکل مذکور حدود ساعت ۵ صبح دیروز به وقت محلی آغاز شد و کاربران بعد از عدم دسترسی به آیتیونز و App Store اپل برای اعتراض به حسابهای کاربری خود در سایت توئیتر مراجعه کردند.
در این میان عدم دسترسی به برنامههای مختلف در میان کاربران گوشیها و تبلتهای آیفون و آیپد باعث عصبانیت گسترده بسیاری از افراد شد و آنها از دو هش تگ #itunesdown و #appstoresdown برای اطلاع رسانی در این زمینه استفاده کردند.
از میان این سرویسهای مختل شده Mac App Store و iBooks سریعتر به حالت عادی بازگشتند و اپل در توضیح این مساله به اختلال و اشکال در سیستم اسامی دامنه اشاره کرد.
App Store و iTunes از جمله درآمدسازترین سرویسهای اینترنتی اپل هستند و کمتر پیش آمده که برای مدت چنین طولانی مختل شوند.
آمار نشان میدهد دو سرویس یاد شده در سه ماهه اول مالی سال جاری میلادی ۴.۸ میلیارد دلار برای اپل درآمد به ارمغان آوردهاند.
خدمات مذکور آخرین بار در ماه سپتامبر سال گذشته برای مدت کوتاهی مختل شده بودند.
اختلال اخیر باعث عدم دسترسی به حسابهای کاربران در iCloud هم شده بود.