کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیاست‌ ارشاد برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی

خبرگزاری ايسنا , 26 اسفند 1393 ساعت 9:35

ایتنا- پیامک‌های تبلیغاتی صدای اعتراض شهروندان را درآورده است.




اقدام اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی به پیامک‌های تبلیغی، انبوه و ارزش افزوده راه‌اندازی کمیته‌ای ۱۰ نفره و به ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که وظیفه نظارت و تذکر به این پیامک‌ها را درصورت نیاز دارد.


رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد می‌گوید سیاست این وزارتخانه، «کنترل پس از نشر» است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سیدمرتضی موسویان درباره‌ وضعیت رسیدگی به پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی در شورای نظارت براین پیامک‌ها اظهار کرد: سیاست‌های اصلی در این زمینه به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده و لازم است به ما ابلاغ رسمی شود، پس از آن نشستی با دست‌اندرکاران این حوزه خواهیم داشت و درباره مشکلات و برنامه‌های آتی مباحثه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که محتوای هر پیامک تبلیغاتی یا انبوه باید به تایید وزارتخانه یا سازمان مرتبط با آن برسد، اظهار کرد: مثلا پیامکی که محتوای آموزشی یا پزشکی را به مشترک ارائه می‌دهد باید توسط وزارتخانه مربوطه کنترل و تایید شود.

وی با اشاره به این‌که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کنترل پیامک‌های انبوه کنترل پس از نشر است، در این باره گفت: سازوکار این نوع کنترل آماده خواهد شد و به محض این‌که ابلاغ رسمی صورت بگیرد، پیش‌نویس آن در کارگروه با حضور تمام دستگاه‌های پیش‌بینی شده تشکیل خواهد شد، به تصویب می‌رسد و به رسانه‌ها ابلاغ می‌شود.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این زمینه یک آیین‌نامه اجرایی کارگروه و یک پیش‌نویس نحوه‌ی رصد، پالایش و کنترل محتوا وجود خواهد داشت که از سوی کارگروه مربوط به نظارت بر پیامک‌های تبلیغاتی بررسی می‌شود و سیاست‌های نهایی در این زمینه ابلاغ خواهد شد.

موسویان با اشاره به این‌که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد پیامک‌های انبوه، حذف نوع خاصی از این پیامک‌ها نیست، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها سیاست‌های کلی در این زمینه را تصویب می‌کند و وارد بحث حذف‌کردن این پیامک‌ها نمی‌شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ به عنوان یک وزارتخانه تصمیم ندارد به هیچ وجه به صورت نفی وارد این میدان شود.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر‌ نشان کرد: به هر حال هر پیامکی منتشر می‌شود از سوی وزارتخانه مربوطه بررسی شده و تایید صلاحیت می‌شود و بنابراین منتشر‌کننده هر نوع پیامک انبوه و ارزش افزوده احراز هویت شده است و صلاحیت تخصصی در این زمینه را دارد.

افول نرم‌افزارهای فاخر
موسویان در ادامه درباره‌ی وضعیت صادرات نرم‌افزار در کشور اظهار کرد: در نشستی که چندی پیش با ناشران دیجیتال داشته‌ایم گفتند که در سال ۱۳۹۳ در این زمینه با یک افول مواجه بودیم و متاسفانه در عرصه محصولات فاخر تعداد محصولاتی که ارائه می‌شوند بسیار کم است.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر‌ نشان کرد: نرم‌افزاری که برای صادرات آماده می‌شود باید پارامترهای لازم را داشته باشد و لازم است از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در بازار‌های خارجی برای خود مخاطب جلب کند.

تخصیص بودجه برای نرم‌افزارهای صادراتی
موسویان ادامه داد: در این زمینه یک نشست تخصصی با ناشرانی که در این زمینه فعالیت داشتند در سال ۱۳۹۴ برگزار خواهیم کرد و اگر لازم بود سیاست‌های حمایتی را در این زمینه بیشتر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بودجه‌ای که در سال ۱۳۹۴ به ما تعلق خواهد گرفت در زمینه‌ی نرم‌افزار بودجه‌ای اختصاص خواهیم داد.

به گفته رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۱۳۹۴ سال توجه به نرم‌افزار‌هایی است که بیشتر جنبه صادراتی داشته باشد.


کد مطلب: 35212

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/35212/سیاست-ارشاد-ساماندهی-پیامک-های-تبلیغاتی

ايتنا
  https://www.itna.ir